Secinājumi
1. Klientu apmierinātība ir subjektīvs vērtējums, ko patērētājs izdara balstoties uz produkta vai pakalpojuma lietošanas gaidām pirms pirkuma lēmuma pieņemšanas, un produkta vai pakalpojuma lietošanas.
2. Pircēja uzvedība tirgū ir process, kas sadalīts piecos posmos (problēmas apzināšana, informācijas meklēšana, alternatīvu novērtēšana, pirkums un pēc pirkuma rīcībā)
3. Nepastāv vienots patērētāja uzvedības modelis, bet visu pamatā ir patērētājs ar savām vēlmēm un vajadzībām, kurš atrodas ārējās un iekšējās vides ietekmē, kas arī nosaka klientu vajadzību būtiskākās īpašības.
4. Galīgu klienta apmierinātību var radīt tikai visu apmierinātības faktoru kopums, kas nozīmē, ka precei jābūt kvalitatīvai, apkalpošanas servisam profesionālam, cenai pievilcīgai un apkārtējai videi klientam pievilcīgai, kā arī jābūt nodrošinātam pēcpārdošanas servisam.
5. Klientu apmierinātību var novērtēt ar dažādām metodēm, kuras var iedalīt subjektīvajās un objektīvajās, praksē biežāk pielieto subjektīvās metodes, jo tās precīzāk atspoguļo klientu apmierinātību, tomēr to skaitam jābūt pietiekami apjomīgam, lai rastos pareizs priekštats par gūto informāciju.
6. Populārākās klientu apmierinātības novērtēšanas metodes ir: klientu sūdzību analīze, noslēpumainais klients, aptaujas anketas, benčmārkings un zaudētā klienta analīze .
…
1. Patērētāju uzvedības modelis un ietekmējošie faktori 2.Klientu apmierinātības jēdziens 3. Klientu apmierinātības vērtēšanas metodes Citāts : "Vēl viens ļoti noderīgs paņēmiens patērētāju apmierinātības mērīšanai. Kompānija aicina cilvēkus, kuri par samaksu izliekas par pircējiem, un veic produkta vai pakalpojuma kontroles pirkumu savā kompānijā vai konkurentu kompānijā. Dažkārt, slepenie pircēji var apzināti veidot grūtas situācijas produkta iegādes laikā, ar mērķi novērtēt kā personāls strādā un reaģē grūtās situācijās. Piemēram, slepenie pircēji var izteikt sūdzības par produkta kvalitāti restorānā, un, novērot kā uzvedās personāls, kontaktējoties ar neapmierināto klientu. Slepenā pircēja pētīšanas metodē ir daudz dažādu formu, kā piemēram, telefonu slepenie pircēji, elektroniskā pasta slepenie pircēji. Visas šīs slepenā pircēja pārbaudes formas pieprasa kompānijas parstāvjiem rīkoties kā reāls pircējs. Slepenā pircēja pārbaudes sniedz reālo situācijas analīzi, tas ir parāda kompānijas reālo darbu. Neskatoties uz to, ka šāda veida pārbaudes ir ļoti izplatītas, ļoti bieži pārbaudes veic neapmācīts cilvēks vai arī kompānijas darbinieki atpazīst slepeno klientu pēc viņa standarta frāzēm, darbībām utt. "