Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 1.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 2.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 3.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 4.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 5.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 6.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 7.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 8.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 9.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 10.
  • Referāts 'Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Didaktika kā zinātne par izglītību un mācībām pēta mācību procesu, tā likumsakarības.(1,11)
Viena no didaktikas pamatkategorijām ir mācību saturs, kura definīcijas dažādu autoru darbos atšķiras. V. Zelmenis uzskata, ka”’ mācību saturs ir informācijas kopums, kas atvasināts no sabiedrības vēsturiskās pieredzes un didaktiski pārstrādāts, piemērojot to skolēnu uztveres un izpratnes iespējām”’(4,74)
Dz. Albrehta definē, ka “”Mācību saturs ir mācību procesā transformētais izglītības saturs”’(1,56) Mācību saturu atspoguļo šādi normatīvie dokumenti:.
• mācību plāni;
• izglītības standarti;
• mācību programmas;
• mācību grāmatas;
• mācību līdzekļi un palīglīdzekļi.(1,56)
Mācību plāni un izglītības standarti ir obligāti katram skolotājam, taču mācību programmas, mācību grāmatas, mācību līdzekļus un palīglīdzekļus skolotājs var izvēlēties un veidot pats.
Lai īstenotu mācību saturu, jāizvēlas atbilstošas mācību metodes. To izvēli nosaka vairāki kritēriji:
• mācību procesa likumsakarības un no tām izrietošie mācību principi;
• vispārīgie un dotajam mācību posmam izvirzītie mācību mērķi un uzdevumi;
• apgūstamā mācību satura specifika;
• skolēnu mācīšanās iespējas ( vecumposma iespējas, sagatavotības līmenis, klases kolektīva īpatnības);
• ārējo apstākļu īpatnības;
• skolas mācību materiālās bāzes stāvoklis un mācībām atvēlētais laiks;
• skolotāju pašu iespējas, kas atkarīgas no viņa darba pieredzes, teorētiskās un praktiskās sagatavotības līmeņa, personības īpatnībām u.c.(1,85)

Autora komentārsAtvērt
Atlants