-
Mārketinga stratēģijas iekļūšanai starptautiskajā tirgū. Starptautisko sadales kanālu izvēle un stratēģijas veidošana
Licencēšanas trūkumi:
- Daži priekšmeti saņem licenci, kā arī pastāv neliela vai vispār nepastāv kontrole pār kaut ko.
- Autoratlīdzību iekasēšana dažreiz ir problēma, tipisks honorārs ilgst 3 gadus.
- Uzņēmums var pievienot licenci vai zīmolu klāt koncepcijai bez jebkāda apstiprinājuma.
- Ja pārdošana nav veiksmīga, tiek iegūti nelieli naudas līdzekļi. Mazs uzņēmums iespējams var neiegūt pietiekami daudz autoratlīdzības ienākumu, lai segtu juridiskos izdevumus.
- Produktiem, kas nav labi ražoti, bet ir tirgū, var būt ļoti grūti veiksmīgi iekļūt tajā atkārtoti.
Licencēšanas priekšrocības:
- Zemas vai nekādas izmaksas vai risks, lai licencētu ideju.
- Autoratlīdzību plūsma var turpināties daudzus gadus.
- Vienmēr pastāv līniju pagarinājumu un papildu licencēto preču iespējas.
- Uzņēmumiem jāmaksā daļa no paredzamā honorāra avansa maksājumā.
- Uzņēmums, kas licencē konkrēto posteni, maksā gandrīz par visu, ieskaitot patentēšanu, iepakošanu, projektēšanas darbiem, ražošanu, pārdošanu, veicināšanu u.c.
…
Ārzemju tirgu apgūšanas iesaistīšanās formas? Iekļūšanai ārvalstu tirgū stratēģijas atšķiras atkarībā no riska pakāpes, resursu kontroles un saistībām tā pieprasa un ieguldījumu atdevi tā sola atpakaļ. Ir 2 galvenie ienākšanas veidi: 1) ne - kapitāla režīms, kas ietver eksporta līgumiskās vienošanās; 2) kapitāla režīms, kas ietver kopuzņēmumu un pilnībā piederošus meitas uzņēmumus. Tirgus iekļūšanas tehnika, kas piedāvā zemāko riska līmeni un vismazāko tirgus kontroli ir eksports. Visaugstākais risks, bet arī lielākā tirgus kontrole un paredzamo ieguldījumu atdeve ir saistīta ar tiešajām investīcijām, kas var tikt veiktas par iegādi. Uzņēmums var iesaistīties ārzemju tirgos vairākās formās: • eksports (tiešais; netiešais) - process, pārdodot preces vai pakalpojumus, ko ražo vienā valstī uz citām; netiešais eksports nozīmē to, ka produktus aģenti vadā uz nepieciešamajām vietām un uzņēmumam nav īpašas aktivitātes saistībā ar starptautisko tirgu; tiešais eksports nozīmē to, ka uzņēmums ir tieši iesaistīts produktu mārketingā uz ārvalstu tirgiem; • licencēšana - vēl viens veids, kā iekļūt tirgū ar ierobežotu riska pakāpi. Starptautiskā Licencēšanas firma dod licenciāta patenta tiesības, preču zīmju tiesības, autortiesības vai zinātību par produktiem un procesiem. Licences rezultātā tiek ražoti licenciāra produkti, tirgoti viņa piešķirtajā teritorijā un maksātas licenciāra iemaksas un honorāri, kas parasti ir saistīti ar produktu pārdošanas apjomiem;