Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.04.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 1.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 2.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 3.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 4.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 5.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 6.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 7.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 8.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 9.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 10.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 11.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 12.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 13.
  • Referāts 'Iedzīvotāju ienākuma nodoklis Latvijas Republikā', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa raksturojums    5
2.  Nodokļa aprēķināšanas kārtība    8
2.1.  Nodokļa aprēķināšana no nerezidentu ienākumiem    9
2.2.  Nodokļa aprēķināšana no rezidentu ienākumiem    9
3.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa loma Latvijas budžeta ieņēmumu veidošanā    11
4.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa reforma    12
  Secinājumi    13
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    14
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir tiešais nodoklis ar likmi 23% apmērā, kura maksātāji ir fiziskās personas – gan Latvijas rezidenti, gan nerezidenti.
2. IIN aprēķināšanas formula ir samērā vienkārša, taču jāņem vērā daudzi faktori saistībā ar paša apliekamā ienākuma lieluma aprēķināšanu (jāizpēta, vai tiks piemēroti kādi atvieglojumi, ņemti vērā attaisnotie izdevumi, izņēmumi utt.)
3. Ar nodokli apliekamā ienākuma apmēra aprēķins nerezidentiem un rezidentiem būtiski atšķiras – nerezidentam ir izdevīgākas priekšrocības IIN nomaksā (atšķiras ar nodokli apliekamo ienākumu daudzums, kā arī aprēķināšanas, nodokļa iemaksāšanas kārtība budžetā utt.)
4. 2017. gadā 10 mēnešos IIN iekasējamā summa būtiski atšķiras no 2016. gadā attiecīgajā periodā iekasētās summas – pateicoties gūtajiem ieņēmumiem no iedzīvotāju ienākuma nodokļa iekasēšanas, Latvijas budžetā būtiski pieauga finanšu resursi, jo pēc plāna nodoklis iemaksāts ar pārpalikumu.
5. Nesen pieņemtais likums “Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” jeb 2018. gada nodokļu reforma, iespējams, palielinās Latvijas nodarbinātības līmeni un pozitīvi ietekmēs iedzīvotāju labklājības līmeni.

Atlants