Vērtējums:
Publicēts: 15.04.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 1.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 2.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 3.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 4.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 5.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 6.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 7.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 8.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 9.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 10.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 11.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 12.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 13.
  • Referāts 'Reklāmas psiholoģija', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
  NO REKLĀMAS SPECIALISTIEM LĪDZ PSIHOLOĢIJAS SPECIALISTIEM    5
  KATRAM SAVS TĒLS    5
  IEKŠĒJO PĀRDZĪVOJUMU ANALĪZE    6
  SEPTIŅI IEKŠĒJO VAJADZĪBU PĀRDOŠANA    6
  IEDZIMTĀS SEKSUALITĀTES DOMINĒJOŠĀ LOMA    7
  ATGRIEŠANĀS PIE BĒRNĪBAS PĀRDZĪVOJUMIEM    8
  PATĒRĒTĀJU KLASES UN KASTAS    9
  SIMBOLU PĀRDOŠANA CILVĒKIEM KAS CENŠAS UZLABOT SAVU SABIEDRISKO STĀVOKLI    10
  CĪŅA AR IEKŠĒJĀM ANTIPĀTIJĀM    10
  CĪNA AR ZEMAPZIŅAS PRETESTĪBU    11
  BĒRNU PSIHOLOĢISKIE KĀRDINĀJUMI    12
  AIZLIEGTIE REKLĀMAS PAŅĒMIENI    12
  SECINĀJUMI    13
Darba fragmentsAizvērt

NO REKLĀMAS SPECIALISTIEM LĪDZ PSIHOLOĢIJAS SPECIALISTIEM

Modernie ASV reklāmas specialisti pieturas pie tā ka cilvēkam ir iespējami trīs psiholoģiskie stāvokļi:
• cilvēks zina kas ar viņu notiek un var izskaidrot to
• cilvēks apzinās savas jūtas, bet nevar izskaidrot to cēloni
• cilvēks neko nezin ne par savu stāvokli ne par cēloņiem kas to izraisījuši.
Pēdējā laikā īpaša uzmanība tiek pievērsta otrā un trešā psiholoģiskā stāvokļā pētījumiem, jo tie ir cieši saistīti ar motīvu analīzi.
Tiek izmantotas vairākas metodes motīvu noskaidrošanai. Viena no tām varētu būt psihoanalītiska intervija kuras nolūks ir atklāt jūtu gammu kas tiek izsauktas ar tādām intīmām precēm kā caurejas līdzeklis, līdzeklis pret svīšanu, pret tuklumu vai ar citām higiēniskām precēm. Tiek izmantoti arī aizmaskēti paņēmieni kad pētāmā persona nemaz nenojauš par eksperimenta nolūkiem un atklāj savas jūtas netieši. Tiek izmantotas arī hipnozes metodes kas ļauj atjaunot sen uztvertos iespaidus, atklāt pārbaudāmo cilvēku tieksmes uz vienas markas precēm vai negatīvu attieksmi pret citām.
Šo pētījumu rezultātā tika atklāti vairāki paslēpti motīvi kuri ietekmē cilvēka izvēli veicot pirkumu. Kopš tā laika daudzas reklāmas tiek viedotas tā lai viņas “nospēlētu” uz šiem apslēptiem motīviem un pamudinātu cilvēku izdarīt vajadzīgo izvēli.
Tālāk tiks apskatīti šie plašāk izplatītākie motīvi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants