Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tirgvedības komunikācijas', 1.
  • Konspekts 'Tirgvedības komunikācijas', 2.
Darba fragmentsAizvērt

TIRGVEDĪBAS KOMUNIKĀCIJAS ir informācijas nodošanas process par preci, pakalpojumu ideju mērķa auditorijai.
MĒRĶA AUDITORIJA UN TAI NEPIECIEŠAMĀ INFORMĀCIJA
1) MĒRĶA AUDITORIJA ir cilvēku grupa, kura saņem mārketinga ziņojumus un ir spējīga reaģēt uz tiem.
2) PATĒRĒTĀJAM SVARĪGA TIRGUS INFORMĀCIJA par preci, tās cenu un izplatīšanas veidu.
3) PRECE, CENA, IZPLATĪŠANAS VEIDS – elementi, kuri kopā ar tirgvedības komunikācijām veido TIRGVEDĪBAS MIX.
TIRGVEDĪBAS MIX – Tirgvedības MIX sastāv no 4 blokiem (PRODUKTS – tā izskats, īpašības, derīgums u.c.; VIETA – produkta sadales kanāli, pārdošanas vietām u.c.; CENA – vērtība par kādu produkts iegādājums; PRODUKTA VIRZĪBA – jeb virzības MIX – šis bloks sastāv no 4 virzības instrumentiem: reklāma, tiešā pārdošana, noieta stimulēšana, sabiedriskās attiecības, tie visi veido TIRGVEDĪBAS MIX KOMUNIKĀCIJAS)
TIRGVEDĪBAS KOMUNIKĀCIJU ATTĪSTĪŠANAS PAMATS
TIRGVEDĪBAS PLĀNS – dokuments, kurā atspoguļojas tekošās mārketinga situācijas analīze, identificējās tirgus iespējas un ar tām saistītie draudi, tiek noteikti attīstības mērķi un darbību plāni, ar kuriem šie mērķi tiek sasniegti.
Katra no MARKETINGA MIX darbības sfērām ir raksturīga ar saviem mērķiem un stratēģijām. TIRGVEDĪBAS KOMUNIKĀCIJAS IR PAREDZĒTAS sniegt mērķa auditorijām priekšstatu par kopējo firmas mārketinga stratēģiju, izmantojot tiem paredzētos īpašos ziņojumus u.c.
TIRGVEDĪBAS PLĀNS  prece, preču izplatīšana, cena, tirgvedības komunikācijas.
TIRGVEDĪBAS KOMUNIKĀCIJĀM PIEMĪTOŠIE ELEMENTI: PATĒRĒTĀJU PĀRLIECINĀŠANA – noteiktas informācijas piedāvāšana mērķauditorijai; MĒRĶI – izveidot patērētājiem izpratni par tirdzniecības marku, izplatīt informāciju, paaugstināt tirgus kultūru, veidot labvēlīgu tēlu. Saglabājot lojalitāti utt., labas atsauksmes par preci; KONTAKTU VIETA – jebkura vieta, kur mērķa auditorijai ir iespējams kontakts ar tirdzniecības marku; MĀRKETINGA PROCESA DALĪBNIEKI – jebkura persona, kura līdzdarbojas kompānijas veiksmē un tās preču virzībā. Ietilpst: firmas darbinieki, tās produkcijas pārdevējs, piegādātāji, teritorijas iedzīvotāji, kuriem tiek realizētas un ražotas preces, masu informācijas līdzekļi, valsts komercdarbību regulējošie orgāni, pircēji; MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJU ZIŅOJUMI – ieplānotie un neieplānotie.
IEPLĀNOTIE MĀRKETINGA ZIŅOJUMI
1) REKLĀMA – jebkura konkrētas personas apmaksāta komunikāciju forma, kura paredzēta preču, pakalpojumu un ideju virzīšanai;
2) NOIETA STIMULĒŠANA – dažādi mārketinga darbību veidi, kuri tiešā veidā ietekmē pircēju;
3) SABIEDRISKĀS ATTIECĪBAS – koordinēti pasākumi, lai izveidotu labvēlīgu priekšstatu par preci patērētāju apziņā.
4) TIEŠAIS MĀRKETINGS – interaktīva mārketinga sistēma, kas sniedz iegūt ziņas, iegādāties preces utt. Pasta izsūtīšana, katalogi;
5) TIEŠĀ PĀRDOŠANA – tiešā kontakta dibināšana ar vienu vai vairākiem potenciālajiem pircējiem, ar mērķi pārdot preci;
6) Īpašie līdzekļi tirdzniecības stimulēšanai vai reklāmas veida informējošie līdzekļi pārdošanas vietām – līdzekļi, kuri piedāvā (norāda)…

Autora komentārsAtvērt
Atlants