Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Ievads starptautiskajā mārketingā', 1.
  • Konspekts 'Ievads starptautiskajā mārketingā', 2.
  • Konspekts 'Ievads starptautiskajā mārketingā', 3.
  • Konspekts 'Ievads starptautiskajā mārketingā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Starptautiskās uzņēmējdarbības uzsākšana.
Eksportēšana ietver vismazāko ieguldījumu un piesaisti ārvalstu tirgum. Ražotājs pārdod uzņēmuma produkciju ārvalstu importētājam, kas pēc tam veic šī produkta mārketinga pasākumus. Šīs pieejas priekšrocības ir tās mazās izmaksas, bet trūkums – eksportētāja uzņēmumam ir ļoti mazas vai pat niecīgas iespējas kontrolēt to, kā produkts tiek piedāvāts, reklamēts un izmantots ārzemju tirgū. Tas varētu radīt problēmas vēlāk, jo var negatīvi ietekmēt uzņēmuma reputāciju. Eksporta aģenti saved kopā pārdevējus un pircējus un saņem par to komisijas atlīdzību, eksporta uzņēmumi iepērk preces, lai tās eksportētu uz ārzemēm;
Tirdzniecības biroja nodibināšana – tam nepieciešams lielāks finansiāls ieguldījums, bet tas dod arī lielākas kontroles iespējas.
− Kopuzņēmuma radīšanas nozīmē mērķa tirgus sadarbību ar vietējo uzņēmumu vai arī ar ārvalstu uzņēmumu savā valstī. Kopuzņēmums var ietvert kombinētu vienošanos par savstarpēju atbalstu, kad viens uzņēmums kopā ar savu produkciju apņemas piedāvāt arī otra uzņēmuma preces. Šī pieeja vislabāk darbojas tad, ja uzņēmumiem ir savstarpēji sasaistītas, bet nekonkurējošas preces. Piemēram, kosmētikas firma var piekrist piedāvāt arī parfimērijas produktus.
− Licences līgumi ļauj ārvalstu ražotājiem izmantot uzņēmuma patentu. Tas ir īpaši noderīgi, ja produktus ir grūti eksportēt to trausluma vai ātras bojāšanās dēļ, taču tādā gadījumā uzņēmumam jānodrošinās ar patentiem vai cita veida sava intelektuālā īpašuma aizsardzības pasākumiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants