-
Prakses dienasgrāmata. Ārsta palīga prakse
Mērķis: Asinsspiediens mērīšana.
Darbība: Asinsspiediens ir asins plūsmas spiediens uz asinsvadu sienu. Visbiežāk, nosakot asinsspiedienu, lieto auskultācijas metodi.
Aprīkojums: spiediena aparāts, fonendoskops, salvete, dezinficējošs šķīdums.
Sagatavoju visu nepieciešamo darbam, notīru fonendoskopa daļas ar dezinficējošu. līdzekli, mazgāju rokas, izskaidroju procedūras gaitu, pacients ieņem ērtu stāvokli guļus uz kušetes, pacienta roku atbrīvoju līdz plecam no apģērba, uz augšdelma virs a.brachialis uzlieku manšeti, sfigmometru novietoju vienā līmenī ar pacienta roku, palpēju brahiālo artēriju, aizgriežu vārsta skrūvi, ielieku ausīs fonendoskopa ausu uzgaļus, novietoju fonendoskopu uz brahiālās artērijas elkoņa locītavas rajonā, piepumpēju manšetē gaisu 20mm/ Hg virs pacienta normālā sistoliskā spiediena, atveru vārstuli un ļēni laižu gaisu no manšetes, vienlaicīgi klausoties skaņas, ievēroju punktu uz manometra, kad sadzirdu pirmo un pēdējo skaņu, gaiss izplūst līdz galam un noņemu manšeti no pacienta rokas, dezinficē fonendoskopu un visu novietoju vietā. Mazgāju rokas, dokumentēju rezultātus. Pacienta AS ir 140/90 mm/Hg (norma – 120 -139/ 80 – 89mm/Hg).
Mērķis: Pulsa mērīšana.
Darbība: Pulsa noteikšanai nepieciešams pulkstenis ar sekunžu rādītāju. Pulsu mēru uz a.radialis. ar trim pirkstiem (2., 3., 4.) novietoju paralēli radiālajai artērijai un piespiežu spieķa kaulam, pulsu skaitu 1 min. Mazgāju rokas un dokumentēju iegūtos rezultātus – 80 minūtē ( norma – 60 – 90 ).
Mērķis: Temperatūru mērīšana
Darbība: Pirms temperatūras mērīšanas sagatavoju inventāru (termometru, papīra lapiņu, pildspalvu, pulksteni), pārbaudu vai termometra dzīvsudraba stabiņš atrodas zem apakšējās līnijas atzīmes un cipariem, identificēju pacientu. Ķermeņa temperatūru mēru ar aksilāro metodi (ievietoju termometra dzīvsudraba galu paduses centrā un lūdzu pacientam piespiest roku ķermenim), temperatūru mēru 10 min., novērtēju rezultātu, pierakstu un informēju ārstu. Saņemot atpakaļ termometrus no pacientiem, atzīmēju temperatūras temperatūru lapās. Izlietotos termometrus, nokratot dzīvsudraba stabiņu, ievietoju sterilizācijai sagatavotajā šķīdumā. Pēc 15 minūtēm izņemu termometrus no šķīduma un noslauku ar salveti. Termometrus ievietoju tiem paredzētā traukā.
…
Prakse noritēja ļoti interesanti. Medicīnas personāls bija ļoti atsaucīgs, un palīdzēja atbildēt uz dažādiem jautājumiem, kas bija radušies prakses laikā. Prakses laikā savas teorētiskās zināšanas varēju apvienot ar prakstisko darbību. Prakses laikā centos piedalīties dažādās procedūrās, lai pāc iespējas vairāk paplašinātu savas medicīniskās zināšanas. Veicot procedūras pilnveidoju arī saskarsmes iemaņas kontaktā ar pacientiem. Izpratu specifiskās īpatnības un izmaiņas, kas rodas saskarē ar fizioloģisko spēju ierobežojumiem. Piedāvāju savu palīdzību ikvienam. Biju ļoti gandarīta par to, ka spēju daudziem pacientiem palīdzēt. Apguvu daudzas procedūras, pienākumus veicu ar atbildības sajūtu par sekām. Esmu pārliecināta, ka esmu labi apguvusi prakses mērķus.