Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 28 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Proforientācija', 1.
  • Referāts 'Proforientācija', 2.
  • Referāts 'Proforientācija', 3.
  • Referāts 'Proforientācija', 4.
  • Referāts 'Proforientācija', 5.
  • Referāts 'Proforientācija', 6.
  • Referāts 'Proforientācija', 7.
  • Referāts 'Proforientācija', 8.
  • Referāts 'Proforientācija', 9.
  • Referāts 'Proforientācija', 10.
  • Referāts 'Proforientācija', 11.
  • Referāts 'Proforientācija', 12.
  • Referāts 'Proforientācija', 13.
  • Referāts 'Proforientācija', 14.
  • Referāts 'Proforientācija', 15.
  • Referāts 'Proforientācija', 16.
  • Referāts 'Proforientācija', 17.
  • Referāts 'Proforientācija', 18.
  • Referāts 'Proforientācija', 19.
  • Referāts 'Proforientācija', 20.
  • Referāts 'Proforientācija', 21.
  • Referāts 'Proforientācija', 22.
  • Referāts 'Proforientācija', 23.
  • Referāts 'Proforientācija', 24.
  • Referāts 'Proforientācija', 25.
  • Referāts 'Proforientācija', 26.
  • Referāts 'Proforientācija', 27.
  • Referāts 'Proforientācija', 28.
  • Referāts 'Proforientācija', 29.
  • Referāts 'Proforientācija', 30.
  • Referāts 'Proforientācija', 31.
  • Referāts 'Proforientācija', 32.
  • Referāts 'Proforientācija', 33.
  • Referāts 'Proforientācija', 34.
  • Referāts 'Proforientācija', 35.
  • Referāts 'Proforientācija', 36.
  • Referāts 'Proforientācija', 37.
  • Referāts 'Proforientācija', 38.
  • Referāts 'Proforientācija', 39.
  • Referāts 'Proforientācija', 40.
  • Referāts 'Proforientācija', 41.
  • Referāts 'Proforientācija', 42.
  • Referāts 'Proforientācija', 43.
  • Referāts 'Proforientācija', 44.
  • Referāts 'Proforientācija', 45.
  • Referāts 'Proforientācija', 46.
  • Referāts 'Proforientācija', 47.
  • Referāts 'Proforientācija', 48.
  • Referāts 'Proforientācija', 49.
  • Referāts 'Proforientācija', 50.
  • Referāts 'Proforientācija', 51.
  • Referāts 'Proforientācija', 52.
  • Referāts 'Proforientācija', 53.
  • Referāts 'Proforientācija', 54.
  • Referāts 'Proforientācija', 55.
  • Referāts 'Proforientācija', 56.
  • Referāts 'Proforientācija', 57.
  • Referāts 'Proforientācija', 58.
  • Referāts 'Proforientācija', 59.
  • Referāts 'Proforientācija', 60.
  • Referāts 'Proforientācija', 61.
  • Referāts 'Proforientācija', 62.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    5
1.1.  Kas ir personība    5
1.2.  Psihoanalīze    7
1.3.  Darbības psiholoģija    10
1.4.  Profesijas izvēles noteicošie faktori    12
1.5.  Holanda aptauja    16
1.6.  Personības tipi    17
1.7.  Darba vērtības un profesijas izvēle    19
1.8.  Karjeras attīstības posmi    25
2.  Empīriskā daļa    29
2.1.  Pāreja no profesionālās orientācijas uz karjeras izglītību    30
2.2.  Sociāli ekonomskais konteksts    33
2.3.  Metodes    36
2.4.  Pētījuma dalībnieki    36
2.5.  Mērījumi    39
2.6.  Procedūra    40
2.7.  Rezultāti    41
3.  Iztirzājums    47
  Izmantotā literatūra    49
  PIELIKUMI    51
  Karjeras tests    52
  Europass paraugs    59
Darba fragmentsAizvērt

3. Iztirzājums
Interesēties un meklēt savas karjeras iespējas ir svarīgs solis ceļā uz pieauguša cilvēka dzīvi. Pusaudža vecums ir īstais laiks, kad par to domāt. Pusaudžiem, uzsākot vidusskolas gaitas, būs jāsaskaras ar izvēli, kādus priekšmetus padziļinātāk apgūt. Izvēlētās vidusskolas klases ietekmēs izvēles tālākai universitāšu studijām, kas tālāk ietekmēs arī nākotnes karjeras izvēles. Kamēr pusaudžiem nav iemesla sevi ierobežot ar specifisku karjeras ceļu, būt idejai par to, kas viņi vēlas būt nākamajos 5 – 10 gados, palīdzēs tiem nonākt pareizajā virzienā.
Mēs dzīvojam laikā, kad izglītošanās mūža garumā ir kļuvusi par nepieciešamību. Tāpēc karjeras iespēju izpēte, plānošana un vadīšana ir aktuāla visiem — gan jauniešiem, gan pieaugušajiem. Mērķtiecīgi karjeras izglītības pasākumi ir nepieciešami jau pamatskolā, tiem jāturpinās vidusskolā, profesionālās izglītības iestādē, pēc tam arī augstskolā. Šie pasākumi ir jāīsteno kā integrēta un pēctecīga karjeras izglītības programma. Ir svarīgi, lai jaunieši pēc iespējas agrāk saņemtu mērķtiecīgi strukturētu informāciju un padomus.
Jautāt, kas tu vēlies būt, ir atbilstošs jautājums bērniem, bet bieži vien biedējošs jautājums pusaudža vecumā. Ambera Reja (Amber Rae), sekmīga uzņēmēja ASV, piedāvā trīs tiešus jautājumus, kuri palīdzēs pusaudžiem karjeras izvēlē. Pirmkārt, jautājot Kas es esmu? pusaudzis sev palīdzēt atklāt lietas, kuras patīk un nepatīk. Otrais jautājums Kā es gribu dzīvot savu dzīvi? palīdz ar dzīvesstila izvēli. Piemēram, palīdzēt apkārtējiem ir prioritāte, nevis finansiālie sasniegumi vai iespēja ceļot ir svarīgāka nekā būt piesietam biroja krēslam. Trešais jautājums Ko es varu dot? palīdz pusaudzim izvērtēt savu unikālo īpašību un prasmju kopumu, lai atrastu tām vietu sabiedrībā, kur tās var būt noderīgas citiem, tostarp palīdzot individuālai izaugsmei.

Autora komentārsAtvērt
Atlants