Vērtējums:
Publicēts: 26.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Preču cenu veidošana', 1.
  • Konspekts 'Preču cenu veidošana', 2.
  • Konspekts 'Preču cenu veidošana', 3.
  • Konspekts 'Preču cenu veidošana', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmējdarbības mērķi:
1.Nodrošināt izdzīvošanu tirgū parasti izvirza tad, ja krasi mainās pieprasījums vai ir radusies spēcīga konkurence, vai arī ražošana sasniegusi pakāpi, kad tirgū praktiski ir preču pārpilnība. Jānosaka zema produktu cena.
2.Citos apstākļos uzņēmums var noteikt cenu, kas nodrošinātu peļņas palielināšanos.
3.Dažreiz uzņēmumi cenšas ieņemt vadošo vietu tirgū, pazeminot izmaksas un ilgstoši gūstot augstu peļņu. Stabilu stāvokli tirgū tie nodrošina ar iespējami zemām cenām.
4.Ja uzņēmuma mērķis ir ieņemt pirmo vietu preču kvalitātes ziņā, tad parasti nosaka samērā augstas cenas.
Tātad, uzņēmuma mērķis ietekmē cenu veidošanu.
Uzņēmuma izmaksas ietekmē uz cenām.
Pastāvīgās izmaksas (fixed cost – FC) ir izmaksas, kas nemainās, mainoties (palielinoties vai samazinoties) produkta ražošanas apjomam vai realizācijai.
Vidējās pastāvīgās izmaksas (AFC) uz produkta vienību aprēķina, dalot pastāvīgo izmaksu summu ar saražoto (realizēto) produkta daudzumu.
Mainīgās izmaksas (variable cost – VC) mainās līdz ar produkta ražošanas apjoma vai realizācijas palielināšanos (samazināšanos).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants