Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Bērnudārza mikroklimata loma pedagogu un bērnu personīgajā attīstībā', 1.
  • Referāts 'Bērnudārza mikroklimata loma pedagogu un bērnu personīgajā attīstībā', 2.
  • Referāts 'Bērnudārza mikroklimata loma pedagogu un bērnu personīgajā attīstībā', 3.
  • Referāts 'Bērnudārza mikroklimata loma pedagogu un bērnu personīgajā attīstībā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mazulis sāk apmeklēt bērnudārzu. Kā viņš iekļausies jaunajā sociālajā vidē - ar prieku, negribīgi vai ar asarām? Tas satrauc ne tikai pašu bērnu, bet arī viņa vecākus, skolotājus.
Arvien vairak pirmsskolas izglītības iestādi sāk apmeklēt bērni, kas jaunāki par trim gadiem. Iemesli:
mūsdienu ekanomiskie un sociālie apstākļi;
mātes pēc mazuļa kopšanas atvaļinājuma ātri atsāk strādāt, jo nevēlas zaudēt profesionālo karjeru un kvalifikāciju;
mainījusies sabiedrības attieksme pret bērnu, viņa audzināšanu jau pirmsskolas vecumā;
vecāki vairāk lasa pedagoģisko literatūru un apzinās, ka bērnam nepieciešama vienaudžu sabiedrība.
Uzsākot apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi, bērna un vecāku dzīvē notiek lielas pārmaiņas:
mazulis nonāk nepazīstamā priekšmetiskā vidē, sastopas ar svešiem cilvēkiem;
būtiski izmainās viņa dzīves ritms un prasības.
Jaunie apstākļi var izraisīt bailes, nedrošību, pamestības izjūtu. Pirmsskolas izglītības iestādē nonākušie bērni bieži vien nav gatavi komunicēties, ja viņiem nav bijusi pietiekami liela pieredze ar svešiem pieaugušajiem un vienaudžiem. Ne visi mazuļi, kas jaunāki par trim gadiem, ir gatavi mikrovides maiņai.
Cilvēks ir sociāla būtne, kas nesaraujami saistīta ar sabiedrību un atrodas nepārtrauktā saskarsmē. Kā bērns pielāgojas sociālās vides mainīgajiem apstākļiem. Pārmaiņas notiek gan atsevišķās šūnās, orgānos un to sistēmās, gan visā organismā kopumā, arī psihiskajā darbībā. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants