Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.03.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja '1972. un 2002.gadā uzņemto filmu "Solaris" analīze', 1.
  • Eseja '1972. un 2002.gadā uzņemto filmu "Solaris" analīze', 2.
  • Eseja '1972. un 2002.gadā uzņemto filmu "Solaris" analīze', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Abu filmu salīdzinājums.
Filmas ir ļoti dažādas, A.Terkovska režisētā filma ir absolūts mākslas darbs, viņam ir sava pieeja un raksturs, ar ko viņa filmas atšķiras no citu filmām. S. Sodenbergs pieiet šai filmai ne tik mākslinieciski, bet no stāstošās puses. Viegli saprast un izprast filmas ideju. Lai gan A.Terkovska filmā ar savu īpatnējo māksliniecisko pieeju skatītājam liek nedaudz aizdomāties par tur norisinošajiem notikumiem.
A.Terkovska filmā bija jūtama mistiskā, spokainā, dīvainā, brīžiem pat neomulīgā sajūta, kas šai filmai tik ļoti piestāvēja un ar to tieši piesaistīja manu uzmanību. Toties S. Sodenberga filmā nekas no tā nebija panākts, varbūt pat nebija mēģināts. Kas tomēr, ja filma norisinās kosmosā, tam ir īpaša nozīme, manuprāt.
A.Terkovskis vizuāli brīnišķīgi atveidoja planētu Solaris, ko pārklāj dzīvs virmojošs okeāns, kas spēj materializēt visdažādākos fantomus. Kas, arī tika veiksmīgi parādīts. Pa staciju skraidošie tēli, jaunā meitene un pundurcilvēks, kas lika nedaudz šokēt mani. Kas, piedeva šo noslēpumaino sajūtu. S. Sodenberga filmā, manuprāt, neizdevās veiksmīgi attēlot šo sižetu, skraidošais bērns pa tuneļiem. Kā arī pati Solaris planēta, S. Sodenbergs pat necentās padarīt šo planētu maģiski skaistu kā to izdevās parādīt A.Terkovskim. Planēta izskatījās kā vienkārši ūdens bumba, nebija jūtam dzīvība uz tās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants