Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Paraugs 'Jeremija un Ecekiēla pantu salīdzinājums', 1.
  • Paraugs 'Jeremija un Ecekiēla pantu salīdzinājums', 2.
Darba fragmentsAizvērt

ATBILDE
Pirmkārt, salīdzinot Jeremiju un Ecekiēlu, jāņem vērā laiks, kurā viņi darbojušies kā pravieši. Ja Jeremijas darbošanās laiks ir 626.-586.BC Jūdā, tad Ecekiāla grāmatas pravietojumus datē ar 592.-570.BC. Pēc Jeruzalemes krišanas jūdi, kas bēga uz Ēģipti, paņēma Jeremiju līdzi, kur to nomētāja akmeņiem, bet Ecekiēlu 597.BC kā vienu no jūdu gūstekņiem Nebukadnēcars aizveda trimdā uz Babilonu. Tā kā Ecekiēls darbojās trimdinieku vidū, priesterībai un kultam bija liela nozīme, jo tie stiprinaja nacionālo vienotību. Viņš garīgi stiprināja trimdiniekus, taču atgādināja arī tautas grēkus, pieminot ne vien morālos pārkāpumus, bet arī grēkus pret kultu, tādā veidā Ecekiēls mīkstināja Jeremija ekskluzīvismu, viņa radikālo nostāju pret kultu.
Iedalot Ecekiēla grāmatu četrās daļās, minētā nodaļa būtu jāpieskaita pie “Babilonā izplatītajiem vēstījumiem, kas galvenokārt skāra trimdinieku atgriešanos Jūdā”(Dž.Dreins, Ievads Vecajā Derībā 168.lpp.). Savukārt Jeremijas grāmata no 21.-38. nodaļai runā par Cedekijas valdīšanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants