Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 1.
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 2.
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 3.
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 4.
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 5.
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 6.
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 7.
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 8.
  • Referāts 'Vērtēšanas nozīme mācību procesā', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Vērtēšana un tās būtība    4
2.  Vērtēšanas veidi un to raksturojums    5
2.1.  Ievadvērtēšana    5
2.2.  Kārtējā vērtēšana    5
2.3.  Nobeiguma vērtēšana    6
2.4.  Formālā vērtēšana    6
2.5.  Neformālā vērtēšana    7
2.6.  Normatīvā vērtēšana    7
2.7.  Kriteriālā vērtēšana    7
2.8.  Pašvērtējums    8
  Secinājumi    9
  Izmantotā literatūra    10
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Mācību procesā liela nozīme ir vērtēšanai. Vērtēšana apliecina skolēna apgūtās zināšanas un prasmes, kā arī attieksmi mācību procesa laikā. Visbiežāk vērtējums tiek vērtēts 10 ballu skalā. Skolotāja šos pašus vērtējumus var izmantot, lai izsecinātu savas pielietotās mācību metodes efektivitāti un ja nepieciešams mainīt tās. Skolēniem jābūt skaidriem kritērijiem pēc kādiem skolotāja vērtē skolēnu sniegumu. Mācību procesā gan skolotājai, gan pašiem skolēniem vērtēšana notiek nepārtraukti un visbiežāk tā ir neapzināta. Jau vecāku klases skolnieki nereti paši izdara pašvērtējumu par savu darbu pirms to iesniedz skolotājai. Tādā veidā viņi pierāda, ka ir atbildīgi un patstāvīgi un nav atkarīgi tikai no skolotājas vērtējuma, bet arī no paša sava pašvērtējuma, kas bieži mēdz būt kritiskāks nekā skolotājas vērtējums.
Vērtēšana ir process, kurā tiek apkopota, interpretēta un sintezēta informācija, lai savā ziņā izdarītu spriedumu par skolēniem. Dotu skolēniem atgriezenisko saiti par viņu stiprajām un vājajām pusēm, kā arī viņu progresu mācību procesā.
Vērtēšana nedrīkst ietekmēt skolēna un skolotāju savstarpējās attiecības. Gan skolotājam, gan skolēnam ir jāizprot vērtēšanas rezultāts un ja ir nepieciešams, tad skolotājai ir jāizskaidro, kas skolēnam ir jāapgūst no mācību vielas , lai vērtējums būtu skolēnam pieņemams. Savukārt, skolotāja nedrīkst pakļauties skolēna spiedienam attiecībā uz vērtējumu. Katrs skolēns ir indivīds un tā arī ir jāvērtē kā indivīdu un nevis salīdzinājumā ar pārējiem skolēniem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants