Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 1.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 2.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 3.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 4.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 5.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 6.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 7.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 8.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 9.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 10.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 11.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 12.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 13.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 14.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 15.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 16.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 17.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 18.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 19.
  • Konspekts 'Vispārīgā pedagoģija', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Pedagoģija kā zinātne un māksla   
2.  Pedagoģijas zinātņu sistēma, saikne ar citām zinātnēm   
3.  Pedagoģijas pētnieciskās metodes   
4.  Personība, tās socializācija un attīstība   
5.  Skolotāja loma un funkcijas mūsdienās   
6.  Skoēlna lomas izpratne izglītības humanizācijas apstākļos   
7.  Didaktika, pamatkstegorijas, principi   
8.  Mācību metodes, dažādas pieejas mācību metožu klasifikācijā   
9.  prasības mācību stundai   
10.  Mācību darba organizācijas formas   
11.  Audzināšana kā sabiedriska parādība   
12.  Audzināšanas process, tā likumsakarības   
13.  Audzināšanas principi, vadlīnijas   
14.  Bērns kā audzināšanas subjekts un objekts   
15.  Skolotāja personība, prasības mūsdienu skolotājam   
16.  Zināšanu pārbaude, uzskaite   
17.  Nākotnes izglītība   
18.  Skolotāja un skolēna saskarsme pedagoģiskajā procesā   
19.  Mācību motivācijas problēmas   
Darba fragmentsAizvērt

1. Pedagoģija kā zinātne un māksla.

Pedagoģijai ir savs pētīšanas priekšmets un objekts, kas pierāda ka tā ir zinātne. Kā arī tai ir sava teorija, un tā ir pierādīta praksē.
Pedagoģijas priekšmets –pedagoģijas rāditāji, kas atspoguļo likumsakarības ,faktorus (ped.zinātniskās metodes) un attīst.metodes.
Zinātniski pētnieciskās metodes –tās ir pētīšanas metodes:
* pārrunas; * novērojumi; * testi;
* intervija; * salīdzinājumi;
Ped. ir likumsakarības, kas eksistē starp faktoriem un procesiem.
Pedagoģijas zinātnes avoti:
tautas pedagoģija,
filozofiskais traktējums,
pāreja no utopijas idejām uz teorijā pamatotiem, ar ped.eksperimentu un preksi.

PEDAGOĢIJA ri zinātne par audzināšanu. Audzināšana ir vienas kultūras nodošana nākamai paaudzei.

Vārds “peidagoģija”cēlies no grieķu “peidagogos” pavadītājs.
Peidag. kā zinātni nostiprināja Ernests Meimanis (1862-1915), uzsverot tās empirisko (pieredzes) raksturu.
J.A.Students(1898-1964) izdala audzināšanu kā zinātni –teoriju, un kā mākslu –(praksi). “Prakse jāvada un jāveido ar teoriju, bet teorija ar praksi jālabo un jāpapildina.” (60.lpp.V.Peid.)…

Autora komentārsAtvērt
Atlants