Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 1.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 2.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 3.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 4.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 5.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 6.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 7.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 8.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 9.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 10.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 11.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 12.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 13.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 14.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 15.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 16.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 17.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 18.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 19.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 20.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 21.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 22.
  • Prezentācija 'Jānis Roberts Tillbergs', 23.
Darba fragmentsAizvērt

Tillbergs dzimis 1880.g. Rīgā dzelzceļnieka ģimenē. Interese par tēlotāju mākslu radusies, mācoties Rīgas pilsētas reālskolā (1892—1898). Pēc tās pabeigšanas, strādājot peļņas darbu, Tillbergs apmeklēja Rīgas amatniecības skolas vakara kursus, kur mācījās zīmēšanu pie B.Borherta un veidošanu pie A.Folca. 1900.g. viņš aizbrauca uz Sanktpēterburgu un papildinājās L.Dmitrijeva–Kavkazska (Лев Дмитриев–Кавказский) studijā. 1901.g. tika uzņemts Mākslas akadēmijā un studēja tur līdz 1909.g. Sākotnējā studiju periodā Tillbergu, kā viņš vēlāk norādīja, vairāk nekā citi pedagogi ietekmēja J.Cionglinskis (Jan Ciąglinski). No 1904.g. Tillbergs bija D.Kardovska (Дмитрий Кардовский) meistardarbnīcas audzēknis. Kardovska ietekmi jāuzskata par izšķirošo faktoru mākslinieka veidošanās procesā. Pie Kardovska viņš apguva racionālistiski modernizēta akadēmiska attēlojuma metodi (realitātes atveidojumu, pamatojoties priekšmetu struktūrā, kas iztēlojama kā abstraktu ķermeņu konstruēšana telpā, bet saskaņā ar konkrētā apgaismojuma apstākļiem). Šo metodi Tillbergs vēlāk izmantoja savā pedagoga darbā. 1905.—1906.g., kad revolucionāro nemieru laikā studijas akadēmijā tika pārtrauktas, Tillbergs apceļoja Rietumeiropas pilsētas un ilgāk uzturējās Parīzē, kur apmeklēja Žaka Emīla Blanša (Jacques-Emile Blanche) darbnīcu, iepazinās ar muzeju ekspozīcijām. Šai laikā un vēlāk viņu interesēja laikabiedri - starptautiski populārie un virtuozie reprezentatīvā portreta meistari – Anderss Corns, Džons Sārdžents (John Sargent), Džeimss Vistlers (James Whistler), Lionello Balestriēri (Lionello Balestrieri), no vecmeistariem – britu 18. gs. beigu, 19. gs. sākuma portretisti (Džošua Reinoldss, Tomass Geinsboro, Henrijs Reberns)(Joshua Reynolds, Thomas Gainsborough, Henry Raeburn). Kā liecina Tillberga studiju laika un vēlākie darbi, viņš guva ierosinājumus vēl no citiem sava laika māksliniekiem un vecmeistariem. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants