Vērtējums:
Publicēts: 30.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Stratēģiskais menedžments teorijās', 1.
  • Konspekts 'Stratēģiskais menedžments teorijās', 2.
  • Konspekts 'Stratēģiskais menedžments teorijās', 3.
  • Konspekts 'Stratēģiskais menedžments teorijās', 4.
  • Konspekts 'Stratēģiskais menedžments teorijās', 5.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Stratēģijas teorija    3
  Stratēģijas formulējums    4
  Stratēģijas īstenošana    4
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Jēdzienu „stratēģija” izmanto jau izsenis, sākotnēji stratēģijas jēdziens tika pielietots pārsvarā militārajā jomā, taču mūsdienās tā izmantošana ir daudz plašāka, it īpaši valsts pārvaldes, starptautisko attiecību, uzņēmējdarbības u.c. jomās.

Stratēģijas teorija
Vārds stratēģija cēlies no grieķu vārda stratēgos, kur stratos (armija) un ago (vadība), tātad šis jēdziens tika attiecināts uz armijas kapteini. Mūsdienās šo terminu lieto, kad runa ir par ilgtermiņa plānu (stratēģiskais plāns) vai programmu (stratēģiskā programma), kurā definēts mērķis, tā sasniegšanas posmi un mehānisms, parasti ar pozitīvu rezultātu. Šeit tiek ņemti vērā arī ilgtermiņa uzdevumi un resursu izmantošanas aspekti.
Ļoti līdzīgs savā ziņā ir jēdziens „taktika”, taču tas no jēdziena „stratēģija” atšķiras ar to, ka stratēģija ir orientēta uz ilgāku laika posmu un stratēģiskie mērķi ir komplicētāki. Savukārt taktika bieži vien ir saistīta ar kādu no stratēģijas aspektiem vai posmiem. Stratēģija ir adaptīvāka situācijas izmaiņām nekā taktika un pieļauj daudz plašāku alternatīvu rīcības klāstu, tā ir elastīgāka savos uzskatos. Stratēģija ir kā virsmērķis. Piemēram, uzņēmējam kā stratēģisks mērķis var būt kāda uzņēmuma noteiktas tirgus daļas iegūšana zināmā laika posmā. Savukārt taktiskas uzdevums varētu būt nepieciešamo inovāciju un tehnoloģijas ieviešana attiecīgās produkcijas ražošanai, kas varētu nodrošināt šīs tirgus daļas iegūšanu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants