Vērtējums:
Publicēts: 13.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 1.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 2.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 3.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 4.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 5.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 6.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 7.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 8.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 9.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 10.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 11.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 12.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 13.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 14.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 15.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 16.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 17.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 18.
  • Referāts 'Eiropas Savienības darba tiesības', 19.
Darba fragmentsAizvērt

„Latvija – ES dalībvalsts” (Tiesiskais aspekts).
Latvija un Eiropas kopiena 1995.gada 12. jūnijā noslēdza līgumu par asociācijas izveidošanu starp Eiropas kopienām un to dalībvalstīm no vienas puses, un Latvijas Republiku, no otras puses. Līgums regulē plašu jautājumu loku- no politiskā dialoga līdz ekonomiskajai sadarbībai, kā arī līgums nodrošina institucionālu formu sadarbībai starp ES un Latviju, paredzot Asociācijas padomes, Asociācijas komitejas un apakškomiteju izveidi un funkcionēšanu.
Iestāšanās procesā katrai valstij ir jāveic virkne pasākumu, lai nodrošinātu iestāšanās nosacījumu ievērošanu. Pirms pievienošanās stratēģija pamatojas uz diviem savstarpēji saistītiem dokumentiem: Pievienošanās partnerību un Nacionālo programmas acquis pārņemšanai. Pievienošanās partnerība sastāv no Eiropas Komisijas norādīto pasākumu kopuma un dotās finanšu bāzes šo pasākumu īstenošanai. Pievienošanās partnerības pamatā bija Komisijas ikgadējais viedoklis par kandidātvalsts progresu; tā katru gadu atjaunojama, atspoguļojot valsts attīstību.
EK tiesību ieviešanā Latvijā un to ietekmi uz Latvijas tiesību sistēmu, pirmkārt jāvelta uzmanība EK tiesību sistēmas attiecībām uz nacionālo tiesību sistēmām. Divi centrālie EK tiesību principi, kas jāanalizē likumdošanas saskaņošanas kontekstā, ir tieša iedarbība un pārākums pār nacionālajām tiesībām.
Latvijas tiesu sistēma pēc ietekmes no ES tiesībām. Nacionālo tiesu iesaistīšanās ES tiesību piemērošanā ir svarīga šo tiesību efektīvai funkcionēšanai. Pirmkārt, tieši nacionālo tiesu ieinteresētība ir ļāvusi Eiropas tiesai formulēt savas doktrīnas, kas noticis galvenokārt ar prejudiciālo lēmumu starpniecību, atbildot uz nacionālo tiesu uzdotajiem jautājumiem. Otrkārt, kas ir ne mazāk svarīgi, nacionālajām tiesām ir jādod indivīdam no EK normatīvajiem aktiem izrietošās tiesības. Šāds indivīda tiesību aizsardzības mehānisms rada efektīvas kontroles iespēju pār valsts administrācijas rīcību, ieviešot EK tiesības. Ir jāmin fakts, ka būtiski paplašinās iespēja tiesām ar savu spriedumu starpniecību finansiāli ietekmēt izpildvaru. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants