Vērtējums:
Publicēts: 10.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 1.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 2.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 3.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 4.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 5.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 6.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 7.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 8.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 9.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 10.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 11.
  • Prakses atskaite 'Atskaite par maģistra praksi uzņēmumā SIA "First Data Latvia"', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Organizācijas apraksts    5
1.1.  Vispārīgi    5
1.2.  Preču un pakalpojumu klāsts    5
1.2.1.  Pakalpojumi bankām    5
1.2.2.  Pakalpojumi tirgotājiem    6
1.2.3.  Pakalpojumi karšu lietotājiem    6
1.2.4.  Pakalpojumi uzņēmumiem    6
1.2.5.  Apmācības    6
2.  Darbības procesa apraksts    7
3.  Uzņēmuma SVID analīze    9
4.  Maģistra darbs    10
5.  Pielikums    12
Darba fragmentsAizvērt

2. Darbības procesa apraksts
Uzņēmums ir cieši saistīts ar IT nozari, jo visi maksājumi notiek elektroniski. Tāpēc risks ir sistēmu stabilitāte, pieejamība, kā arī drošums. Tā kā datu plūsmas informācija ir slepena, tā ir īpaši jāaizsargā, lai trešās personas nevarētu iegūt jebkādus noderīgus datus un varētu tos veiksmīgi izmantot.
Liela nozīme uzņēmumā ir sadarbība starp nodaļām, jo uzņēmumā ir vairākas sistēmas, kas savstarpēji ir saistītas un kopumā veido pakalpojumu klāsta izpildi. Piemēram, maksājumu karšu pieņemšana POS terminālos – jānodrošina terminālu uzturēšana, jānodrošina droša datu pārsūtīšana no POS termināla un autorizācijas serveri, jābūt pieslēgumam ar bankas autorizācijas serveri, ja karte ir izdota Latvijā, vai ar Visa/MC serveriem. Ir sistēma, kas pēta riskus un bloķē nepieciešamības gadījumā. Ir tā saucamais BackOffice, kas veic datu apstrādi un nodod datus klīringā. Grāmatvedības nodaļa sastāda rēķinus par POS termināļu izmaksām uzņēmējiem. Ir jānodrošina arī 24h palīdzības dienests. Ja sadarbība ir nepilnīga, lēna vai neprecīza, tad ciest var gan klients, gan uzņēmējs, gan arī pats pakalpojuma sniedzējs, First Data Latvia. Tāpēc sadarbībai ir liela nozīme, it īpaši jaunajos projektos, kur katram darbiniekam ir jāizrāda sava iniciatīva un vēlme sadarboties ar citām nodaļām.
Uzņēmumam galveno servisu programmatūru piegādā tikai viens piegādātājs, kas rada atkarību no šī programmatūras piegādātāja, jo programmatūras ir speciāli veidotas ar individuālām vajadzībām. Pārslēgties uz citu programmatūru piegādātāju būtu praktiski nereāli. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants