Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 1.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 2.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 3.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 4.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 5.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 6.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 7.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 8.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 9.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 10.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 11.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 12.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 13.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbība, to ietekmējošie faktori', 14.
Darba fragmentsAizvērt

Termini
Lai arī termini komersants un uzņēmējs izsaka katrs savu atšķirīgu jēdzienu, tāpēc termins komersants nav lietojams uzņēmēja vietā un ar terminu uzņēmējs nevar aizstāt terminu komersants. Atbilstoša jēdzieniskā atšķirība ir arī starp terminiem komercdarbība un uzņēmējdarbība: tie nav sinonīmi, tāpēc termins komercdarbība nav automātiski aizstājams ar uzņēmējdarbība. Uzņēmējdarbība ir „fiziskas vai juridiskas personas ilgstoša vai sistemātiska saimnieciskā darbība, kas saistīta ar kapitāla ieguldīšanu un vērsta uz preču ražošanu, realizāciju, dažādu darbu izpildi, pakalpojumu sniegšanu, tirdzniecību u. c.” Uzņēmējdarbības tiešais nolūks var nebūt peļņas gūšana. Savukārt komercdarbība ir „atklāta ar preču un pakalpojumu tirdzniecību (pirkšanu un pārdošanu) saistīta saimnieciskā darbība, ko peļņas gūšanas nolūkā veic komersants vai komercsabiedrība”.Teorētiskie modeļi
Pirms sākotnējiem mēģinājumiem apvienot ES katrā no šī brīža ES 25 dalībvalstīm pastāvēja noteiktas tradīcijas, uzskati un pārvaldes iekārtas un līdz ar to arī konkrētas pieredzes uzņēmējdarbības jomā un konkrētas tradīcijas. Eiropas uzņēmējdarbības vide aptver komerciālas aktivitātes trīs, savstarpēji atkarīgos līmeņos – nacionālā, Eiropas un starptautiskajā līmenī. Kļūst aizvien sarežģītāk nošķirt vienu vidi no citas: visbiežāk politikas darbības vai komerciālās stratēģijas vienā no šiem līmeņiem tiks pamatots ar vai tieši ietekmēs uzņēmumu darbību citā. Attiecīgi nacionālās darbības bieži var tikt īstenotas, lai nodrošinātu veiksmi Eiropas un/vai globālajos tirgos.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants