Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.07.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības skaidrojums mārketingā. Patērētāju uzvedības faktori', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības skaidrojums mārketingā. Patērētāju uzvedības faktori', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības skaidrojums mārketingā. Patērētāju uzvedības faktori', 3.
  • Konspekts 'Patērētāju uzvedības skaidrojums mārketingā. Patērētāju uzvedības faktori', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Katru preču ražotāju interesē, ka pircējs reaģē uz tiem daudzajiem iepirkšanas rosinātājiem, ar kādiem viņš saskaras tirgū, jo tādējādi var gūt priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem.
Senāk, kad tirgus bija samērā vāji attīstīts, pārdevējs varēja prognozēt pircēju rīcību, pamatojoties uz savu ikdienas pieredzi. Līdz ar uzņēmumu skaita palielināšanos un specifisku tirgu rašanos, svarīgu lēmumu pieņemšana vairs nebija atkarīga no tiešajiem kontaktiem ar pircējiem. Pieaugusi pircēju rīcības izpētes nozīme.
Sakarā ar to, pirms vairāk nekā 30 gadiem sociālas uzvedības zinātnē tika iedibināts jauns virziens – patērētāju uzvedība.
Patērētāju uzvedība ir lietišķa teorētiski praktiska zinātne, kuras uzdevumi ir šādi:
• pētīt patērētāju uzvedību un lēmumu noturības psiholoģisko mehānismu;
• pētīt patērētāju rīcības aktivizāciju;
• pētīt iespējamās izmaiņas uzvedībā.
Kā katrai citai zinātnei patērētāju uzvedībai ir savs izpētes priekšmets:
• patērētāju psiholoģiskās ietekmēšanas mehānisms;
• tā funkcionēšanas mērķtiecīga vadīšana un regulēšana;
• lēmumu un stratēģijas humānās virzības saglabāšana.

Autora komentārsAtvērt
Atlants