Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 1.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 2.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 3.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 4.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 5.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 6.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 7.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 8.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 9.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 10.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 11.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 12.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 13.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 14.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 15.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 16.
  • Referāts 'Vidusskolu absolventu mācību un darba iespējas', 17.
Darba fragmentsAizvērt

Pētījuma nosaukums ir „Vidusskolu absolventu mācīties un darba iespējas.” Tas sastāv no divām daļām- teorētiskās, kurā ir izskatīta problēmas teorētiskā analīze, un praktiskās, kurā sastāv no pētījuma programmas, metodoloģijas apraksta, pētījuma rezultātiem, secinājumiem un priekšlikumiem.

Pētījuma mērķis:
Noskaidrot Rēzeknes 2.vidusskolas nākamo absolventu profesionālo orientāciju.
Pētījuma objekts un priekšmets:
Rēzeknes 2. vidusskolas 10-12 klašu skolēnu viedokļi, intereses, vēlmes.
Uzdevumi:
1)Noskaidrot skolēnu izvēli (mācīties; strādāt).
2)Noskaidrot populārāko profesiju.
3)Noskaidrot populārāko darbu.
4)Noskaidrot respondentu populārāko pilsētu, kur turpināt mācības.
5)Noskaidrot populārāko augstākās izglītības iestādi.(no izvēlētajām).
6)Noskaidrot absolventu motivāciju palikt dzimtajā pilsētā.
7)Noskaidrot absolventu motivāciju turpināt izglītoties Rīgā.
Pētījuma metodes:
1)Literatūras analīze.
2)Statistiskās apstrādes metodes.
3)Anketēšana.
4)Iegūto rezultātu analīze, interpretācija un ilustrēšana grafiskā veidā.
2000.gada aprīlī – maijā VBO “Profesionālās karjeras izvēles centrs” veica 9. un 12.klašu skolēnu aptauju par jautājumiem, kas saistīti ar viņu profesijas izvēli. Pavisam aptaujāti 1319 skolēni no dažādām Latvijas pilsētu un lauku skolām.
Aptaujas rezultāti rāda, ka aprīlī un maijā 12% devīto klašu un 6% 12.klašu audzēkņu vēl nav izlēmuši, kādā mācību iestādē un vai vispār turpināt izglītību. 4% devītklasnieku un 34% divpadsmitklasnieku izteica vēlēšanos apvienot darbu ar mācībām, darbu meklēt vēlas 1% devītklasnieku un 2% divpadsmitklasnieku, tas nozīmē, ka viņi ir potenciāli darba meklētāji.
Līdzīgi kā pagājušā gadā, tikai trešā daļa (28%) 12.klašu skolēnu un trešā daļa (33%) 9.klašu skolēnu var norādīt, ka ir izvēlējušies savu nākamo profesiju.
Galvenais motīvs, kādēļ skolēni izvēlas profesiju, ir labs atalgojums. 10 populārāko profesiju vidū 6 ir līdzīgas 9. un 12.klašu skolēnu grupās, un tās ir jurista, policista, programmētāja, grāmatveža, dizainera, skolotāja profesijas. Tāpat kā iepriekšējā gadā pati populārākā ir jurista profesija.
Reālo situāciju skolēnu tālākā mācību ceļa izvēlē parāda sekojošā tabula, taču statistikā nav datu par to, cik skolēnu turpmākās mācības savieno ar darbu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants