Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Uzņēmuma būtība un uzņēmumu veidi. Organizācijas ', 1.
  • Konspekts 'Uzņēmuma būtība un uzņēmumu veidi. Organizācijas ', 2.
  • Konspekts 'Uzņēmuma būtība un uzņēmumu veidi. Organizācijas ', 3.
  • Konspekts 'Uzņēmuma būtība un uzņēmumu veidi. Organizācijas ', 4.
  • Konspekts 'Uzņēmuma būtība un uzņēmumu veidi. Organizācijas ', 5.
  • Konspekts 'Uzņēmuma būtība un uzņēmumu veidi. Organizācijas ', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmējdarbības jēdziens
Uzņēmējdarbība ir darbība, kas saistīta ar līdzekļu ieguldīšanu peļņas iegūšanai, pamatojoties un personiskā izdevīguma un sabiedriskā labuma saskaņošanu ilgā laika periodā. Uzņēmums ir sarežģīts mehānisms, saimniekošanas sistēma, kuras uzdevums ir ražot produkciju, izpildīt darbus un sniegt pakalpojumus. Organizācijas ir fiziska vai juridiska personu grupa, kas strādā kopā, lai izpilītu kādu kopīgu uzdevumu, sasniegtu kopīgu mērķi. Galvenā uzņēmējdarbības funkcija ir cilvēku vajadzību apmierināšana, kas veido tirgus pieprasījumu. Iezīmes ir saimniecisko subjektu (uzņēmēju, patērētāju, valsts, darbinieku, partneru, preces) patstāvība un neatkarība, ekonomiskā ieinteresētība, saimnieciskais risks un atbildība. Parasti uzņēmumi tiek dalīti pēc funkcijām: loģistika (atbildīga par preču sagādi), ražošanas nodaļa (rada pēc iespējas visaugstāko efektivitāti) un pārdošanas nodaļa (nodarbojas ar uzņēmuma saražoto produktu pārdošanu). Uzņēmuma darbībā ir ieinteresētas vairākas puses: valdība, jo veiksmīga uzņēmējdarbība padara valsti neatkarīgāku no ārzemju ražojumiem, palielinās labklājības līmenis, īpašnieki (peļņas iegūšana), klienti, sabiedrība, darbieniki, bankas, piegādātāji.
Uzņēmuma stratēģija
Stratēģija ir svarīgākie lēmumi un izvēle, ko izdara uzņēmums attiecībā uz darbības jomu attīstību un resursu izmantošanu, lai sasniegtu mērķus. Tiek notiekti gan kvantitatīvi (tirgus daļa, peļņa no kopējā kapitāla), gan kavlitatīvi mērķi (darba vide, klientu vēlmju apmierināšana, darbienieku kompetences līmenis).

Atlants