-
Komunikācijas organizēšana uzņēmumā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Komunikāciju organizēšana uzņēmumā | 4 | |
Komunikācija organizācijās | 4 | |
Komunikācijas elementi | 5 | |
Starppersonu komunikācija | 6 | |
Komunikāciju veidi organizācijā | 7 | |
Komunikāciju organizēšana | 8 | |
Komunikācijas efektivitātes paaugstināšana | 9 | |
Izmantotā literatūra | 10 |
Komunikācija organizācijās
Kāpēc nepieciešama komunikācija uzņēmumā:
Bez prasmes komunicēt nav iespējami profesionāli panākumi
Apm. 70% gadījumu kļūdas darba vietā rodas nepietiekošas komunikācijas dēļ
Citas sekas: konflikti, spriedze, stress un neciešama darba atmosfēra
Komunikācija sniedz ieguvumus arī uzņēmumam
Ieguvumi attiecas uz visām jomām, arī darba aizsardzību
Komunikācija darba aizsardzības jomā = sociālais dialogs 1
Komunikācija ir informācijas divpusēja apmaiņa, kura nodrošina savstarpēju saprašanos.2
Komunikators – cilvēks, kurš nodod informāciju, var būt arī šīs informācijas avots. Organizācijā šādi cilvēki ir vadītāji un darbinieki, kuriem ir noteikta informācija un mērķis nodot šo informāciju tālāk.3
Komunikācijā cilvēki mēģina atrast vai nodibināt sava veida kopību. Psiholoģijā vispārpieņemta ir komunikācijas izpratne kā informācijas nodošana un saņemšana, izmantojot kopējus simbolus, verbālus vai neverbālus – sazināšanos ar vārdu palīdzību vai bez tiem.4
Visas vadītāja funkcijas – plānošana, organizēšana, līderība, kontrolēšana u.c. ir cieši saistītas ar komunikāciju, tāpēc katram vadītājam ir jābūt labam komunikatoram.5…
Komunikācija ir jebkuras sabiedrības būtiska sastāvdaļa. Tā sastāv no domu un faktu sakopošanas un nodošanas tālākajam lietotājam. Arī uzņēmuma iekšējā vidē komunikācijai ir milzīga loma efektīvas darbības veikšanai, jo visas uzņēmuma funkcijas ir cieši saistītas ar komunikāciju. Katrā uzņēmumā ielūkojoties redzam, ka tajā ir sava iekšējās komunikācijas vide. Veiksmīga iekšējā komunikācija veido organizācijas ārējo tēlu, jo tas ir ne tikai uzņēmuma brends, produkti un telpas, bet arī uzņēmuma darbinieku savstarpējā saprašanās un sekmīga un ātra informācijas saņemšana. Mainīgo tirgus un nepārtraukto pārmaiņu laikā iekšējā komunikācija kļūst par noteicošo un izšķirošo faktoru panākumu sasniegšanā aizvien sīvākās konkurences apstākļos. Iekšējā komunikācija ir viens no menedžmenta ilglaicīgi un sistemātiski risināmiem uzdevumiem.