Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Durvju attīstība', 1.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 2.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 3.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 4.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 5.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 6.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 7.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 8.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 9.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 10.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 11.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 12.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 13.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 14.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 15.
  • Referāts 'Durvju attīstība', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pirmatnējā kultūra    4
2.  Divupes kultūra    4
3.  Ēģipte    5
4.  Senebreju kultūra    5
5.  Dienvidamerikas kultūras    6
5.1.  Acteki    6
5.2.  Maiji    6
6.  Antīkās kultūras    7
6.1.  Senā Grieķija    7
6.2.  Senā Roma    7
7.  Viduslaiki    8
7.1.  Rietumeiropa    8
7.2.  Bizantija    8
7.3.  Islāms    9
8.  Renesanse    9
9.  Jaunie laiki    10
9.1.  Klasicisms    10
9.2.  Reālisms    10
9.3.  Romantisms    11
9.4.  Baroks    11
9.5.  Rokoko    12
10.  Jaunākie laiki    12
10.1.  19.gadsimts    12
10.2.  20.gadsimta pirmā puse    13
10.3.  20.gadsimta otrā puse    13
10.4.  Mūsdienas    14
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi

Kā jau minēts, projektu tieši par šo tēmu izvēlējos veidot pats savas intereses vadīts. Darba gaitā iepazinos ar ievērojamu apjomu dažādas informācijas un attēlu. Informācijas angļu valodā netrūkst, bet grūtāk bija atrast ko sev noderīgu savā dzimtajā valodā. Bija ļoti daudz attēlu resursu, kas ļāva daudz labāk spriest par katram laika posmam raksturīgajām dizaina tendencēm.
Izpētīju, kā līdz ar laiku mainījies sakrālo celtņu durvju dizains, secinu, ka viskrāšņākās un stilistiski veiksmīgākās dievnamu durvis bijušas Viduslaikos un īpaši Renesanses periodā. Tās bija ārkārtīgi bagātas ar dažādiem kokgriezumiem, bieži vien pat apzeltītas. Mūsdienās tās ir daudz vienkāršākas, pat prastākas. Agrāk pie sakrālo celtņu durvīm tika piedomāts un piestrādāts krietni vairāk nekā tas ir šobrīd.
Kopumā ņemot šo celtņu durvju izskats laika gaitā ir ļoti mainījies. Tas ir pielāgojies tā laikam un stila tendencēm, kuras bijušas aktuālas brīdī, kad celtne tikusi būvēta. Paredzu, ka tas turpinās mainīties, jo tiek izgudroti arvien jaunāki un modernāki materiāli, kas būtiski ietekmē visu arhitektūru, tajā skaitā arī durvju dizainu.
Darba gaitā nekādas lielas problēmas neradās, vienīgais, bija diezgan sarežģīti atrast nepieciešamo informāciju par kultūrām, kuras pastāvējušas salīdzinoši sen (Divupe, Ēģipte, Acteki, Maiji u.c.), jo līdz mūsdienām nav saglabājies pārāk daudz informācijas par tā laika posma durvīm.
Uzskatu, ka esmu izpildījis darba sākumā izvirzītos uzdevumus, esmu aplūkojis lielu daudzumu dažādas informācijas un ieguvis priekšstatu par šo tēmu, spēju arī citus ar to iepazīstināt tiem saistošā veidā. Domāju, ka darbs ir izdevies labs un gana interesants, lai cilvēks, kurš neko daudz nezin par šo tēmu, spētu iegūt sev visu nepieciešamo informāciju projektu izlasot. Esmu apmierināts ar paveikto.

Autora komentārsAtvērt
Atlants