Vērtējums:
Publicēts: 16.02.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 1.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 2.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 3.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 4.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 5.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 6.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 7.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 8.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 9.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 10.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 11.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 12.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 13.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 14.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 15.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 16.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 17.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 18.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 19.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 20.
  • Referāts 'Arvīds Žilinskis', 21.
Darba fragmentsAizvērt

Pazīdama Arvīda Žilinska (1905-1993) mūziku, saistībā ar viņa 2005.gadā gaidāmo simtgadi, man radās vēlēšanās savā diplomreferātā pārstaigāt ilggadējā pianista, komponista, pedagoga - profesora Arvīda Žilinska svarīgākās dzīves un darbības vietu takas.
Lielu ieguldījumu komponista izvērstā autobiogrāfijā ir devis Oļģerts Grāvītis, 1971.gadā uzrakstot monogrāfiju Arvīds Žilinskis, tomēr neskatoties uz to, ka literatūra par Arvīdu Žilinski gan sava laika presē, gan atsevišķās grāmatās ir samērā bagātīga, precīzākas norādes par visām viņa darbības vietām nav. Tādēļ mans pirmais darba uzdevums ir apkopot, bet vēl svarīgāk - papildināt, padarīt pilnīgāku līdz šim zināmo literatūru un,otrkārt, koncentrētā, katram saprotamā valodā iepazīstināt jebkuru interesentu – skolēnu, studentu vai komponista mūzikas cienītāju ar viņa dzīves un darbības vietām.
Tā kā Arvīds Žilinskis koncertējot ir izbraukājis gandrīz katru Latvijas novadu un ciemu, kā arī daudz koncertējis bijušajā Padomju Savienības republikā un Rietumeiropā, apzinos, ka nevaru atainot ikvienu mākslinieka dzīves braucienu un ceļojumu, bet iezīmēju tikai galvenās komponista mūža un darba vietas, kur viņš darbojies un dzīvojis ilgstošāku laika posmu.
Kā nākamai skolotājai, man vienmēr ir interesējis, kā mūzikas stundās attiecīgo informāciju pasniegt tā, lai bērnus ieinteresētu, liktu ieklausīties un aizdomāties. No savas pieredzes praksē ar bērniem, varu teikt, ka bērnus neinteresē sausi, biogrāfiski fakti, bet gan attiecīgā komponista dzīves atspoguļojums personiskākā kontekstā, un, jo neparastāka personība šis mākslinieks bijis, jo vairāk tas bērnus interesē; izstāstot kādu interesantu atgadījumu no šī mūziķa dzīves, noteikti pieminot arī bērnības gaitas, tādējādi padarot bērniem svešo, izcilo mākslinieku cilvēciskāku, tuvāku un saprotamāku.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants