-
Tehnoloģiju loma viesnīcas konkurētspējas nodrošināšanā
2011. - 2015. g.
20. un 21. gadsimtā strauji ir attīstījušās dažādas tehnoloģijas, kuras ietekmējušas daudzu uzņēmumu darbību, tajā skaitā arī tūrisma un viesmīlības nozaru uzņēmumus. Attīstoties tehnoloģijām, arī cilvēki ir kļuvuši daudz prasīgāki, jo pieraduši pie noteiktiem standartiem. Tehnoloģijas var ietekmēt un paaugstināt viesnīcu konkurētspēju divējādi. Viens no tiem saistīts ar mārketingu, bet otrs veids – cilvēku piesaistei tiek piedāvāti dažādi tehnoloģiju pakalpojumi. Mārketinga uzdevums ir nodrošināt viesnīcas popularizēšanu, lai pēc iespējas vairāk cilvēku to apmeklētu. Tiek pētītas potenciālo klientu vēlmes un izstrādāti dažādi piesaistīšanas veidi, lai nodrošinātu viesnīcai stabilus ienākumus un labas atsauksmes. Viesnīcu reklamēt var, izmantojot dažādas tehnoloģijas – ievietojot rakstus un vizuālos materiālus interneta vietnēs, parādot video ar viesnīcas pakalpojumiem un atrašanās vietu televīzijā, ierunājot mutiskas reklāmas radio, kā arī ļaujot pašiem tūristiem atstāt atsauksmes dažādās interneta platformās caur mobilajiem telefoniem vai datoriem.…
Konkurētspēja pakalpojumu nozarē ir uzņēmuma spēja pārdot savus pakalpojumus tirgū, veiksmīgi sacenšoties ar citiem tirgus dalībniekiem par pircēju izvēli, iegādājoties pakalpojumu. Viesnīcu starpā nepārtraukti pastāv konkurence, mēģinot parādīt savus pakalpojumus kā labākos un pievilcīgākos, tādējādi cenšoties izvirzīties nozares topā. Galvenais, kas veicina viesnīcu popularitāti, ir viesu pieplūdums un viņu paustais viedoklis par tām. Viesnīcu galvenais mērķis ir panākt, lai viesi būtu apmierināti un lai nakšņošana attiecīgajā viesnīcā sagādātu tiem pēc iespējas labākas ērtības un pievilcīgākus pakalpojumus. Jebkurai viesnīcai nepārtraukti ir jāievieš kādi atjauninājumi un uzlabojumi, lai savā attīstībā nestāvētu uz vietas un nodrošinātu nepārtrauktu viesu plūsmu. Viesu apmierinātību ietekmē dažādi faktori – darbinieku attieksme, atmosfēra, interjers, pieejamo servisu kvalitāte, kā arī tehnoloģiju pakalpojumi.