-
Informātika
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Teorētiskā nodaļa | 7 |
1.1. | Literatūras analīze par datorspēļu lietderību un kaitīgumu | 7 |
1.2. | Datorspēļu attīstības vēsture | 9 |
1.3. | Datorspēļu būtība | 10 |
1.4. | Datorspēļu pasaulē pavadītā laika sekas | 13 |
1.5. | Ko darīt, lai datorspēles bērna dzīvē vairs neieņemtu galveno vietu | 19 |
2.1. | Pētījuma bāzes un pētījuma metožu apraksts | 24 |
2.2. | Aptaujas rezultātu analīze | 25 |
Nobeigums | 31 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 33 | |
Pielikumi | 34 |
Nobeigums
Zinātniski pētnieciskā darba autore ir sasniegusi pētījuma izvirzīto mērķi: Izpētīt un noskaidrot vai datorspēļu atkarība ir mūsdienu problēma .Ir realizēti izvirzītie pētījuma uzdevumi. Ir iepazinusies un izanalizējusi literatūras avotus par doto tēmu, izveidojusi aptaujas anketu un veica anketēšanu Kalsnavas pamastkolā. Apkopojot rezultātus izstrādāja secinājumus.
Datorspēļu atkarību neizdosies manīt šodien vai rīt, jo sabiedrība novēloti un nepietiekami pievērsusi uzmanību šai problēmai.
Svarīgi ir saprast savlaicīgas palīdzības nepieciešamību datorspēļu atkarības gadījumā. Savlaicīgi sniedzot palīdzību atkarībā nonākušiem pusaudžiem, sabiedrība iegūs veselīgākus jauniešus.
Sabiedrība vairāk baidās no alkohola un narkotisko vielu atkarības un nenovērtē datoratkarības bīstamību.
Atkarība no informācijas tehnoloģijām neveidojas interneta vai datora dēļ. Galvenie atkarības cēloņi ir meklējami personībā. Atkarīgas personības izveidošanās priekšnoteikumi slēpjas bērna audzināšanā.
Bērniem patīk uzvarēt, turklāt datorspēli ir iespējams sākt no gala. Turpretim skolā, rakstot kontroldarbu, šādu iespēju nav – tas ir uzrakstīts labi vai slikti. Datoratkarība bērnam rada viltus pasauli – virtuālo pasauli, kur viss notiek pēc viņa prāta un ja arī ne – kļūda tiek ātri labota.
Bieži bērni datorā meklē aizmiršanos, ja ir nesaskaņas ar vecākiem, problēmas skolā vai saskarsmes problēmas vispār. Vecāki pietiekami nerunā ar bērnu.
Vecākiem būtu jāpievērš lielāka uzmanība bērnam un viņa pavadītajam laikam pie datora. Vecāki bieži vien neizprot, ka bērns nespēj realitāti atšķirt no fantāzijas.
Datoratkarība kļūst vēl populārāka nekā alkohola un narkotiku atkarība, un no šīs atkarības ir tikpat grūti ārstēties kā no citām.
Sabiedrība vairāk baidās no alkohola un narkotisko vielu atkarības un nenovērtē datorspēļu atkarības bīstamību.
Vecākiem jāmīl savi bērni un daudz laika jāpavada ar viņiem kopā. Ja arī tad bērns pārāk ilgu laiku sēž pie datora, labākās zāles ir ierobežojumi.
Datorspēles mūsu ikdienā ienākušas tik strauji, ka visiem trūkst informācijas un pieredzes datorspēļu izraisīto problēmu risināšanā.
Lielākajai daļai pusaudžu piekļuve pie datora ir mājās, otra populārākā vieta ir skola.
Vairākums pusaudžu savu dzīvi vairs nespēj iedomāties bez datora un datorspēlēm.
Savā darbā autore noskaidroja kādi plusi un kādi mīnusi ir tam, ka datorspēles ir tik populāras. Izpētīja, kas visvairāk pusaudžus piesaista datorspēlēs. Ar anketēšanu noskaidroja kāda ir datorspēļu ietekme uz veselību un kāda ir pusaudžu attieksme pret tām. Kā arī to, ka Kalsnavas pamatskolā nevienam no aptaujātajiem skolēniem nav iestājusies datorspēļu atkarība. Darba autore agrāk nezināja, ka datorspēlēm ir tik ļoti liela ietekme uz pusaudžiem, bet analizējot literatūras avotus, tas ir izskaidrojams. Hipotēze ir apstiprinājusies pilnībā - jauniešiem neveidojas datorspēļu atkarība, ja tiem regulāri izskaidro datorspēļu negatīvo ietekmi.
…
ZIP Darbs sastāv no sekojošām daļām: Teorētiskā nodaļa • Literatūras analīze par datorspēļu lietderību un kaitīgumu • Datorspēļu attīstības vēsture • Datorspēļu būtība • Datorspēļu pasaulē pavadītā laika sekas • Ko darīt, lai datorspēles bērna dzīvē vairs neieņemtu galveno vietu Empīriskā nodaļa • Pētījuma bāzes un pētījuma metožu apraksts • Aptaujas rezultātu analīze Pētījuma autore izvirza hipotēzi: Jauniešiem neveidosies datorspēļu atkarība, ja tiem regulāri tiks izskaidrota datorspēļu negatīvā ietekme.