Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 1.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 2.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 3.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 4.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 5.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 6.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 7.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 8.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 9.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 10.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 11.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 12.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 13.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 14.
  • Referāts 'Kreativitātes metodes', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
  Analītiskā un problēmu risinājumu daļa    5
1.  Kreatīvās metodes    5
1.1.  Analoģijas metode    5
1.2.  Inversijas metode    5
1.3.  Empātijas metode    6
1.4.  Idealizācijas metode    6
1.5.  Idealizācijas inversijas metode    7
1.6.  Kontroles jautājumu metode    7
1.7.  Metode “Likums 24”    8
1.8.  Metode “Likums 25”    9
1.9.  Metode “Individuālā ideju ģenerēšanas aktivizēšana”    10
1.10.  Metode “Kolektīvā ideju ģenerēšanas aktivizēšana”    10
1.11.  Fokālā metode    11
1.12.  Fokālā metode ar analoģiju    12
1.13.  “Atklājumu matricas” metode    12
1.14.  Metode “Septiņkārtīgā meklējumu stratēģija”    13
  Secinājumi un priekšlikumi    15
Darba fragmentsAizvērt

Stratēģiska plānošana un vadīšana mūsdienās ir kļuvusi par neatņemamu veiksmīgas uzņēmējdarbības sastāvdaļu, jo tikai ar labiem stratēģiskiem plāniem uzņēmums var veiksmīgi darboties patreizējās konkurences apstākļos. Uzņēmuma panākumi lielā mērā ir atkarīgi no uzņēmuma vadības spējām precīzi izanalizēt tirgu, kurā uzņēmums darbojas, un uzņēmuma izvēlētās stratēģijas. Stratēģija var nebūt tikai noteiktas tirgus daļas iekarošana, bet arī jauno produktu ražošana vai esošo produktu uzlabošana.
Pastāv daudzas metodes, ar kuru palīdzību var atrisināt jebkuru uzņēmumā radušos problēmu. Bieži vien tiek izmantotas prognozes paļaujoties uz statistiskām un finansiālām atskaitēm, kā arī uz citiem uzņēmuma rādītājiem.
Kursa darba mērķis ir parādīt, ka daudzas problēmas var atrisināt izmantojot kreativitātes metodes. Bieži vien gadās tā, ka kritisku situāciju veiksmīgāk var atrisināt, izmantojot asu prātu un nestandarta domāšanas spējas.
Šajā kursa darbā tiks izmantotas sekojošas kreativitātes metodes:
analoģijas metodi;
inversijas metodi;
empātijas metodi;
idealizācijas metodi;
idealizācijas inversijas metodi;
kontroles jautājumu metodi;
metodi „Likums 24”;
metodi „Likums 25”;
metodi „Individuālā ideju ģenerēšanas aktivizēšana”;
metodi „Kolektīvā ideju ģenerēšanas aktivizēšana”;
fokālo metodi;
fokālo metodi ar analoģiju;
„atklājumu matricas” metodi;
metodi „Septiņkārtīgā meklējumu stratēģija”.

1.1.Inversijas metode

Uzdevums: Izvēlēties kādu no problēmām un problēmas risinājumu meklēt pretēju risinājuma mērķim.
Jebkura uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt pēc iespējas lielāku peļņu. Līdz ar to problēma ir – kā varētu iegūt pēc iespējas lielāku peļņu? Pēc inversijās metodes – kā varētu samazināt uzņēmuma peļņu?
Palielinot uzņēmuma ražošanas izmaksas;
Samazinot produkta cenu;
Pieņemot darbā vairāk darbiniekus, lai arī viņiem reāla darba uzņēmumā nebūtu;
Regulāri izmaksāt darbiniekiem dažāda veida piemaksas un prēmijas, dāvanas;
Finansiāli atbalstīt dažāda veida pasākumus – sponsorēšana;
Organizējot pasākumus darbiniekiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants