Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Diplomdarbs 'Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšan', 1.
  • Diplomdarbs 'Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšan', 2.
  • Diplomdarbs 'Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšan', 3.
  • Diplomdarbs 'Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšan', 4.
  • Diplomdarbs 'Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšan', 5.
  • Diplomdarbs 'Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšan', 6.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    8
  REMONTA OBJEKTA ĪSS APSKATS    10
1.1.  Dzinēja VAZ- 2105 tehniskais raksturojums    10
1.2.  Dzinēja VAZ-2105 tehniskie rādītāji    13
1.3.  Cilindru bloka un kloķvārpstas mehānisma uzbūve    13
2.  CILINDRU BLOKA UN KLOĶVĀRPSTAS MEHĀNISMA BOJĀJUMI    19
3.  CILINDRU BLOKA UN KLOĶVĀRPSTAS MEHĀNISMA DETAĻU REMONTS    21
3.1.  Cilindru bloka remonts    21
3.2.  Kloķvārpstas remonts    28
3.3.  Klaņa-virzuļa grupas remonts    31
3.4.  Spararata remonts    33
4.  KONSTRUĒŠANAS DAĻA    36
4.1.  Projektējamā stenda apraksts un ekspluatācija    36
4.2.  Stenda raksturojum    37
5.  APRĒĶINU DAĻA    38
5.1.  Reduktora aprēķins    38
5.1.1.  Maksimālas darba slodzes noteikšana. Kinemātiskais aprēķins. Elektromotora.izvēle    38
5.1.2.  Griezes momenti uz vārpstā    47
5.1.3.  Gliemežpārvadu aprēķins    48
5.1.4.  Vārpstu diametru noteikšana pēc aptuvenām atkarībām    58
5.1.5.  Vārpstu aprēķināmās shēmas. Balstu reakciju noteikšana. Ekvivalento spriegumu noteikšana vārpstu bīstamajos šķēlumos un to salīdzināšana ar pieļaujamiem    58
6.  DARBA APKĀRTĒJĀS VIDES AIZSARDZĪBA    84
  SECINĀJUMI    86
  LITERATŪRA    87
  PIELIKUMI    88
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Automobiļa ekspluatācijas gaitā norisinās gan automobiļa, gan tā agregātu tehniskā stāvokļa izmainīšana. Tas var izraisīt daļējo vai pilnīgo darba spējas zaudējumu.
Pastāv divi automobīļa un tā agregātu darba spējas nodrošināšanas ceļi:
- darba spējas uzturēšana-tehniskais apkalpojums;
- darba spējas atjaunošana-remonts.
Šajā darbā ir apskatīts vieglo automobiļu cilindru bloku un klana-kloķa mehānismu remonts. Piemēra lomā ir ņemts dzinējs VAZ-2105. Šo dzinēju uzstāda plaši izmantos automobiļos VAZ-2104, -2105, -21072.
Dzinēja darbaspējas atjaunošanu veic ar tādiem paņēmieniem kā:
- remonta izmēru metode;
- papildu remonta detaļu metode;
- nominālo izmēru atjaunošanas metode.
Dzinēja kapitālais remonts sastāv no dzinēja pilnīgas izjaukšanas, defektācijas detaļu samainīšanas vai atjaunošanas, salikšanas negulēšanas un izmēģināšanas.
Masveida ražošanas un remonta apstākļos, kapitālā remonta lietderību noteic naudas un materiālu taupība, jo tā procesā ir detaļu samainīšana un atjaunošana.
Izjaukšanas un salikšanas darbi ir automobiļa remonta sākuma un nobeiguma operācijas. Tās sastāv no automobiļa bojāto agregātu, mehānismu, mezglu, detaļu samainīšanas pret jaunām vai atjaunotām detaļām.
Izjaukšanas un salikšanas darbu darba ietilpība sastāv 28-37% no visa remonta darba ietilpības.
Izjaukšanas un salikšanas darba kvalitāte noteic automobiļa ekspluatācijas drošību.
Pat nelieli uzlabojumi darbu organizēšanā dod tehnisko – ekonomisko efektu.
Izjaukšanas darbi, kas ir izpildīti pēc tehnoloģijas norādījumiem samazina nākošā remonta darba ietilpību.
Izjaukšanas procesa pareiza organizēšana atļauj atkārtoti izmantot 70-80% detaļu.
Lai paaugstinātu mehanizācijas līmeni izjaukšanas un salikšanas darbos rekomendē lietot dažādas palīgierīces.

Izjaukšanas un salikšanas darbus veic ar dažādu stendu palīdzību, tomēr principiāli tie ir vienādi. Parasti stends sastāv no rāmja, letes, kronšteina, rokas vai elektromehāniskā pievada, kas atļauj pagriezt kronšteinu un pie tā piestiprināto agregātu uz nepieciešamo leņķi.

1. REMONTA OBJEKTA ĪSS APRAKSTS
1.1. Dzinēja VAZ - 2105 tehniskais raksturojums
Dzinējs VAZ-2105 ir četru cilindru iekšdedzes karburatoru dzinējs ar sadales vārpstas augšējo novietojumu. Dzinēja darba tilpums 1,3 litri. Sadales vārpstai ir siksnu pievads. Dzinēja cilindri ir vertikāli novietoti rindā un apvienoti cilindru blokā 3 (1.1. att.). Dzinēja cilindra bloka augšā ir novietota cilindra galviņa 6. Tā ir kopēja visiem cilindriem. Cilindru bloka apakša ir aizsegta ar stampētu tērauda karteri 1, kas arī ir eļļas rezervuārs.
Virzuļiem 7 ir divi kompresijas gredzeni un viens eļļas noņēmēja gredzens.
Kloķvārpsta 2 griežas cilindru blokā uz pieciem balstiem. No kloķvārpstas priekšgala ar ķīla siksnas palīdzību tiek griezts ūdens sūknis un ģenerators, kuri ir izvietoti dzinēja labajā pusē.
Sadales vārpstas 5 (1.1. att.) un papildu agregātu (aizdedze sadales mehānisma 5, degvielass sūkņa 7 un eļļas sūkņa 9), vārpstas 6 (1.2. att.) pievads 4 ir novietots dzinēja priekšējā daļā.
No dzinēja labās puses atrodas ģenerators, ūdens sūknis, ieejas kolektors 1, starteris, ieejas caurule 2 ar karburatoru 3 un gaisa filtru 4. No kreisās puses atrodas eļļas filtrs 8.

Autora komentārsAtvērt
Atlants