Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme', 1.
  • Konspekts 'Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme', 2.
  • Konspekts 'Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme', 3.
  • Konspekts 'Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme', 4.
  • Konspekts 'Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Ne vienmēr pirkuma nodomi izpildās, jo patērētāji vienmēr saskaras ar nepareizu izvēli pirkšanas procesa šādos punktos: Vai pirkt? Kad pirkt? Ko pirkt? Kā pirkt? Daudzi faktori var iejaukties, un te ir daži piemēri:
Motivācijas maiņa – aktivizētā vajadzība tiek izpildīta citos ceļos vai citas vajadzības top par dominējošām;
Apstākļu maiņa – ekonomiskā apsvēršana vai citi faktori pirkumu padara nesaprātīgu šajos punktos.
Jauna informācija – iepriekšējās alternatīvas novērtējums izrādījās nepietiekošs.
Alternatīvas vēlēšanās nav ilgi derīga – neparedzēts trūkums.
Pirkšanas nodomu var iedalīt 3 pirkumos:
Ieplānots pirkums – viss iepriekš ieplānots pirms jau ierodas veikalā gan produkta, gan tā marka ir izvēlēti jau pirms pirkšanas.
Daļēji ieplānots pirkums – produkta pirkšana ir iepriekš plānota, bet tās markas izvēle notiek pirkšanas vietā.
Neplānots pirkums – to pērk bez īpaša nodoma, bez jebkādas meklēšanas, kā arī preces, kuras iegādājas aiz pēkšņas, neparedzētas vajadzības. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants