Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.11.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Oligopols', 1.
  • Referāts 'Oligopols', 2.
  • Referāts 'Oligopols', 3.
  • Referāts 'Oligopols', 4.
  • Referāts 'Oligopols', 5.
  • Referāts 'Oligopols', 6.
  • Referāts 'Oligopols', 7.
  • Referāts 'Oligopols', 8.
  • Referāts 'Oligopols', 9.
  • Referāts 'Oligopols', 10.
  • Referāts 'Oligopols', 11.
  • Referāts 'Oligopols', 12.
  • Referāts 'Oligopols', 13.
  • Referāts 'Oligopols', 14.
  • Referāts 'Oligopols', 15.
  • Referāts 'Oligopols', 16.
  • Referāts 'Oligopols', 17.
  • Referāts 'Oligopols', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  TIRGUS TIPIZĀCIJA UN CENU VEIDOŠANĀS DAŽĀDA TIPA TIRGUS APSTĀKĻOS    5
2.  OLIGOPOLA TIRGUS MODELIS    8
2.1.  Piedāvājuma oligopola vispārējs raksturojums    8
2.2.  Lauztā pieprasījuma līkne    10
2.3.  Peļņas maksimizācija ražošanas faktoru tirgū    10
2.4.  Oligopola uzņēmuma mērķu analīze    12
2.5.  Produkta raksturojuma analīze    13
  SECINĀJUMI    17
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    19
Darba fragmentsAizvērt

Mikroekonomikā lielu vietu ieņem tirgus tipizācijas aspekti un ar to saistīti metodes. Oligopolitiskās konkurences tirgus veidojas no neliela skaita pārdevēju, kuri pārdod līdzīgas (metāls) vai atšķirīgas (automobiļi, skaitļotāji) preces. Nelielais pārdevēju skaits saglabājas tāpēc, ka jauniem konkurentiem šādā tirgū ir grūti iekļūt. Te ikviens pārdevējs momentāni reaģē uz konkurentu stratēģiju un darbību cenu politikas jomā. Pretējā gadījumā pircēji ātri pāriet pie piegādātāja. kuram ir zemākas cenas. Tāda gadījumā pārdevējam nāktos vai nu atgriezties pie iepriekšējām cenām, vai zaudēt savus pircējus.
Darbā mērķis ir izpētīt uzņēmuma darbību oligopolā, noskaidrot kādi ir oligopolista priekšrocības, kā veidojas cenas un peļņa, ar kādiem aktivitātēm oligopols var iegūt maksimālu tirgus daļu.
Tīrā monopola tirgus ir tirgus, kurā ir tikai viens pārdevējs. Tāds var būt, piemēram, tirgus, ko pilnīgi pārņēmusi kāda valsts institūcija (pasts, telegrāfs), vai prece, kuras cenu nosaka valsts (alkoholiskie dzērieni). …

Autora komentārsAtvērt
Atlants