Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mana audzināšanas teorija', 1.
  • Konspekts 'Mana audzināšanas teorija', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Ģimenes nozīmi audzināšanā, to, ka vislielākā vērība jāveltī bērna pirmajiem iespaidiem, jo tiem ir paliekoša nozīme. Tikumu pamatu veidošana notiek mātes vadībā: rotaļas, spēles, dziedāšana. Audzināšana sākas līdz ar bērna piedzimšanu. Kādi pirmie audzinātāji, tāds veidosies cilvēks. Tikpat būtisks ir skolas mikroklimats, pedagogu kompetence, profesionalitāte. Nekādā ziņā nedrīkst nenovērtēt arī tuvākās apkārtējās vides ietekmi, kas diemžēl, nereti ir pretēja vecāku un skolas iecerēm. Šajā vidē bērni un pusaudži tiek pakļauti vardarbībai un nereti aktīvi tajā iesaistās arī paši.
Audzināšanas metode ir audzinātāja un audzēkņu pedagoģiskas sadarbības paņēmienu sistēma attieksmju veidošanai pret apkārtnes objektiem. Mērķa iecere un audzināšanas plānošana, kā arī rezultātu izvērtēšana ir audzinātāja kompetencē. Pedagoģiska literatūrā parasti tiek izvirzītas un raksturotas tikai trīs audzināšanas metožu grupas: nodarbību organizēšanas, operatīvās vadīšanas un regulācijas metodes. Audzināšanā speciālas problēmas rada audzēkņu subjektīvā aktivitāte, viņa patstāvīgā domāšana, emocionālā ietekmējamība. Tā prasa īpašus psihiskās ietekmēšanas ceļus un līdzekļus. Tāpēc audzināšanas metožu klasifikācijas un sistematizācijas pamatā liekama pedagoģisko prasību īstenošanas sistēma un izvirzāms prasību īstenošanas mērķis.

Atlants