Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.04.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Praktiskais darbs retorikā', 1.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs retorikā', 2.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs retorikā', 3.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs retorikā', 4.
  • Konspekts 'Praktiskais darbs retorikā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Klausītāju izvietojums publiskas runas laikā



a) Šaura un gara telpa būtu piemērota lielam klausītāju skaitam. Nav tuva kontakta ar oratoru, nav motivācijas uzdot jautājumus. Slikti izmantot vizuālos materiālus.

b) Plata telpa būtu piemērota lekciju lasīšanai lielam klausītāju skaitam. Var izmantot vizuālos materiālus.

c) Kvadrātveida telpa ir piemērota skola mācību klasei. Paredzēta izmantot nelielam klausītāju skaitam. Ar oratoru veidojas labs kontakts. Labi pārredzami vizuālie materiāli no jebkura telpas punkta.

d) Šajā gadījuma, ja telpa ir pusapļa veidā, šis klausītāju izkārtojums ir visvairāk piemērots draudzīgai sarunai vai mācību kursu organizēšanai. Orators var ātri un vienkārši pietuvoties jebkuram kaisītājam. Klausītāji labi redz oratoru, kas palīdz labi uztvert oratora teikto. Šāda telpa nebūtu piemērota lielam klausītāju skaitam.

Autora komentārsAtvērt
Atlants