Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.01.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 1.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 2.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 3.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 4.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 5.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 6.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 7.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 8.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 9.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 10.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 11.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 12.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 13.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 14.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 15.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 16.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 17.
  • Referāts 'Tirdzniecības uzņēmuma cenu politika', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Cenu politika    4
2.  Cenu psiholoģija    7
3.  Cenu politika uzņēmuma stratēģisko mērķu īstenošanai    10
3.1.  Cenu struktūra, līmeņi, cenas zona    10
3.2.  Cenas diferencēšana    11
3.3.  Specpiedāvājuma politika    12
3.4.  Cenu pazemināšanas politika    15
  Nobeigums    17
  Izmantotās literatūras saraksts    18
Darba fragmentsAizvērt

Cenu definējumi balstīti uz konkurences esamību: piedāvātāju monopols ir tad, ja nepastāv konkurence. Pēc šīs definīcijas oligopols ir tad, ja uzņēmums jūt katra konkurenci, polipols ir tad, ja tirgū valda konkurence. Mazumtirdzniecībai ir raksturīgs sekojošais: pieprasījuma pusē ir liels skaits patērētāju piedāvājuma pusē vienlaikus darbojas:
oligopoliskas struktūras, piemēram, pārtikas preču tirdzniecība;
daļēji oligopoliskas struktūras, piemēram, daži lieli, daudzi mazi tekstilpreču un apģērbu veikali;
pieprasījuma struktūras, piemēram, rotaļlietu tirdzniecība, tirdzniecība ar porcelānu un apgaismes tehniku.
Ja dati atbilst apjautas rezultātiem, pēc kuriem vairāk kā puse no aptaujātajiem piedāvātājiem prognozē konkurenta reakciju uz cenu paaugstināšanu. Tad skaitlis var pieaug pat vairāk kā 75%.
Ja šie dati rāda, ka piedāvātāju cenu politikas darbība kļūst aktīva arī mazumtirdzniecības tirgū, tad šis spriedums kļūst vēl pamatotāks, ja no pilnīga tirgus teorētiskā modeļa pāriet uz nepilnīgā tirgus modeli. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants