Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.06.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 1.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 2.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 3.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 4.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 5.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 6.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 7.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 8.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 9.
  • Konspekts 'Moriss Balsons "Kā izprast klases uzvedību"', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Pašdisciplīnas audzināšana balstās uz brīvību un demokrātiju, tādēļ tā ir iespējama tikai demokrātiskā skolā. Skolēniem jābūt gataviem uzņemties atbildību par pašu izdarīto izvēli. Autoritārā skola pašdisciplīnu iemācīt nespēj, jo tajā skolēniem liegta izvēle. Tas pats sakāms par visatļautības skolu, kurā skolēni nesaredz un neizjūt savas izvēles sekas. Skolēniem jādod iespēja brīvi lemt pašiem, tikai viņiem jādarbojas zināmas kārtības ietvaros.
Skolās izsenis tikusi atbalstīta sacensība, kas sadala skolēnus zaudētājos un uzvarētājos. Tas rada uzvedības problēmas zaudētāju grupā, tiek izjaukta klases harmonija, sadarbība. Pašpaļāvīgi skolēni ir pārliecināti, ka spēs izpildīt izvirzītās prasības, tāpēc nemēģina pārkāpt uzvedības normas.
Prasība pēc savstarpējas cieņas sabalsojas ar prasību pēc indivīda pašnoteikšanās tiesībām, pēc tiesībām katram izlemt, kas ir vērtīgs, ko darīt, kā izturēties, un arī paredzēt lēmumu sekas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants