Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības', 1.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības', 2.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības', 3.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Rotaļa - pirmsskolas vecuma bērnu galvenais darbības veids.

Tradicionālajā psiholoģijā mēdz runāt par trim svarīgākajiem cilvēka darbības veidiem: rotaļām, mācībām un darbu.
Rotaļa ir interesanta un aizraujoša darbība, kuras mērķis nav radīt noteiktu darbības produktu /atšķirībā no darba/, tai nav arī tieša apmācības uzdevuma. Tomēr tā satur sevī abas šīs vērtības. Rotaļu darbības rezultāts ir bērna attīstība.
Rotaļāties bērns nav jāpiespiež. Šī darbība viņam ir it kā jau ielikta šūpulī. Arī dzīvnieku mazuļi neiztiek bez rotaļāšanās. Uz šo novērojumu bāzes psiholoģijā radušās teorijas, kas apgalvo, ka rotaļa ir neapzināta gatavošanās dzīvei, ka tās avoti meklējami instinktu pasaulē. Citus uzskatus pauž zinātnieki, kas rotaļu vērtē kā sociāli nosacītu parādību, tikai cilvēkam raksturīgu darbību. Mūsdienu psiholoģija, kas atzīst gan iedzimtā, gan dzīves laikā iegūtā nozīmīgumu, nevar ignorēt nedz neapzinātā un instinktīvā, nedz arī sociālās vides un audzināšanas noteikto faktoru lomu rotaļā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants