Vērtējums:
Publicēts: 18.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Tirgus segmentu izvērtējums', 1.
  • Konspekts 'Tirgus segmentu izvērtējums', 2.
  • Konspekts 'Tirgus segmentu izvērtējums', 3.
  • Konspekts 'Tirgus segmentu izvērtējums', 4.
  • Konspekts 'Tirgus segmentu izvērtējums', 5.
  • Konspekts 'Tirgus segmentu izvērtējums', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Ja ielūkojas tendencēs, tad kā izteicies pazīstamais mārketinga rakstnieks Džeks Trauts, tad pasaule virzās uz sadalīšanos: vienām kompānijām piederēs globālie zīmoli, citām – zīmoli speciālisti. Panākumus sasniegs gan vieni, gan otri. Problēmas rodas tikai tiem, kas atrodas pa vidu: kuri nav ne megakorporācijas, kā, piemēram, Coca-Cola, ne šauri speciālisti, kā „Aron Streit Inc”, kas ražo macu Ņujorkas iedzīvotājiem. Vairums cilvēku priekšroku dod zīmoliem – speciālistiem, jo uzskata, ka, ja viņi nodarbojas tikai ar to, tātad viņi ir šīs jomas speciālisti. Kompānijas, kuras strādā vairākos virzienos, neiedveš tādu uzticību, jo patērētājs zina, ka nav iespējams pilnīgi visu darīt labi un ka, šādi daloties, nav iespējams panākt teicamus rezultātus nevienā jomā. Labs reklāmas speciālistu piemērs ir ārstu reklāma ASV. Veiksmīgs ortopēds saka: „Daudzus gadus es ārstēju tikai ceļa bļodiņas un šai jomā esmu profesionālis. Ja jums būs problēmas ar potītēm- tā nav mana specializācija”.
Un D.Trautam nevar nepiekrist, jo tirgū tiešām ir novērojama tendence ir divām galējībām, kur vienā notiek dažādi tirgus pārdales procesi, kur kompānijas cenšas ražot pēc iespējas vairāk un lielākam potenciālajam mērķtirgus segmentam, tādejādi cenšoties dzīties pēc lielākas peļnas, bet otrā pusē ir tādi, kuri cenšas un daudzi atrod speciālu produktu, kādai noteiktai mērķgrupai, līdz ar to panākt ciešāku saikni ar klientu un lielāku uzticamību no viņu puses, ja sadarbība ir bijusi veiksmīga.

Autora komentārsAtvērt
Atlants