Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 1.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 2.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 3.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 4.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 5.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 6.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 7.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 8.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 9.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 10.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 11.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 12.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 13.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 14.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 15.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 16.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 17.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 18.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 19.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 20.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 21.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 22.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 23.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 24.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 25.
  • Referāts 'Sekmju sasniegšanas motivācija skolēniem ar dažādu temperamenta tipu', 26.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  LITERATŪRAS APSKATS    7
1.1.  Temperaments    7
1.1.1.  Temperamenta vispārīgs jēdziens    7
1.1.2.  Temperamenta teorijas vēsturiskais aspekts    7
1.1.3.  Temperamenta mūsdienu zinātniskā izpratne    8
1.1.4.  Temperamenta tipu psiholoģiskais raksturojums    8
1.1.5.  H. Aizenka personības tipu teorija    9
1.2.  Motivācija    10
1.2.1.  Motivācijas jēdziens    10
1.2.2.  Motivācijas teorijas vēsturiskais aspekts    10
1.2.3.  Sekmju sasniegšanas motivācija    13
2.  PRAKTISKĀ DAĻA    15
2.1.  Psihodiagnostiskā pētījuma organizācija    15
2.2.  Izmantoto psihodiagnostisko metožu raksturojums    15
2.3.  Pētījuma rezultāti    15
  SECINĀJUMI    18
  LITERATŪRA    19
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Jau no seniem laikiem cilvēce ir tiekusies rast iespēju apkopot un sadalīt dažādu cilvēku psihiskās uzbūves tipiskās īpašības, apkopoja un iedalot tos temperamentu tipos. Šīs tipoloģijas bija praktiski lietderīgas, jo ar tās palīdzību bija iespējams paredzēt konkrēta temperamenta cilvēku uzvedību konkrētajās dzīves situācijās.
Cilvēku dzīvi nav iespējams saprast, ja neņem vērā viņu tieksmes, sapņus, vērtības, kurām viņš piešķir īpašu, pozitīvu jēgu. S.Rubinšteins uzskatīja, ka cilvēku darbības specifiskā īpašība ir apzināta un mērķtiecīga. Caur to cilvēks realizē savus mērķus, iedomas un idejas savā īstenībā.
Dotā tēma ir aktuāla, jo mūsdienu apstākļos cilvēku aktivitātes un motivācijas problēma ieņem īpašu vietu. Skolēnu, kurš apzinīgi spēj uzstādīt dzīves mērķi un to sasniegt, atbildēt par pieņemto lēmumu, personības veidošana ir determinēta ar to uzvedības stratēģiju, kura izveidojas viņa personiskās attīstības procesā. Tādu uzvedības stratēģiju nodrošina sasnieguma motivācija, kura atspoguļo vērtīgu attieksmi pret sevi kā personību, kā arī iedzimtais dinamiskais raksturojums: reaģēšanas ātrums un intensitāte, emocionālā uzbudinājuma un līdzsvarotības līmenis, īpašības pielāgošanā apkārtējai videi.
Autorus ieinteresēja, vai temperamentu tipi ietekmē skolēnu sekmju sasniegšanas motivāciju

Tātad, par izmeklēšanas un izpētīšanas objektiem ir sekmju sasniegšanas motivācija, bet par priekšmetu – ir sekmju sasniegšanās motivācija un temperamenta tipa īpašību mijiedarbība.

Izpētes mērķis – sekmju sasniegšanās motivācija 10.-12.klašu un skolēnu temperamenta tipu izpētīšana.

Lai sasniegtu darba mērķus, nepieciešams atrisināt sekojošus uzdevumus:
1. izanalizēt dotās problēmas no literatūras avotiem;
2. atrast metodisko materiālu, lai to izpētītu;
3. aptaujāt skolēnus un uzzināt viņu temperamentu;
4. aptaujāt un uzzināt skolēnu sekmju sasniegšanas motivāciju;
5. sastādīt secinājumus par sekmju sasniegšanas motivāciju un skolēnu temperamenta tipiem;
6. pateikt aptaujātajiem par rezultātiem;
7. noteikt kopējo sekmju sasniegšanas motivāciju ar ekstraversijas līmeni;
8. salīdzināt sekmju sasniegšanas motivāciju ekstravertiem u introvertiem;
9. noteikt kopējo starp sekmju sasniegšanas motivāciju un neirotisma līmeni;
10. noteikt un apkopot motivējošos mehānismus starp dažādu tipu temperamentu
skolēniem;
Pētījuma metodes:
1. Aizenka metodika (pusaudžu variants)
2. tests “Sekmju sasniegšanai motivācija ”
3. tests ” Diagnostikas eksperimentālā metodika skolas tipa motivācija vecāko klašu skolēniem.”
4. matemātikas apstrādes metode: programma «MS Excel»

Autora komentārsAtvērt
Atlants