Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide', 1.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide', 2.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide', 3.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide', 4.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide', 5.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide', 6.
  • Konspekts 'Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Latvijā ir vairāki lieliski piemēri, kur radīts jauns produkts un pieprasījums tam, tāpat arī daudz tādu, kur radīts ļoti labs produkts, taču nav prasts tam izveidot pieprasījumu. Ne vienmēr tāpēc, ka šis produkts nebūtu vajadzīgs, bet nepareizas pasniegšanas rezultātā vai līdzekļu trūkuma dēļ. Kas attiecās uz ideju realizēšanu Latvijā, manuprāt, daudzu labu ideju realizēšanu ietekmē Latvijas uzņēmējdarbības vide, uzņēmējdarbības likumdošana, resursu šķēršļi jeb finanšu pieejamība, reģionālās atšķirības u.c. faktori.
Vai paplašinātas tirdzniecības iespējas nozīmē arī paaugstinātu risku?
Manuprāt, galvenais tirdzniecības iespēju paplašināšanās risks ir saistīts ar uzņēmumu ieguldītajiem līdzekļiem, tas vai tie atmaksāsies un būs produktu noiets, neveidosies pārpalikumi.
Attiecībā uz uzņēmumu tirdzniecības iespēju paplašināšanos, paplašinot tirdzniecību un uzņēmumiem ieejot ārzemju tirgos, riski var būt dažādi, piemēram, vai produkts gūst atzinību, ko ietekmē kultūras atšķirības, zināšanu trūkums, kā arī riski ar produkta tirdzniecību, piemēram, valūtas maiņas kursa svārstības u.c. riski.
Attiecībā uz valsts ekonomiku, piemēram, importa apjomu pieaugums var būt liels drauds valsts ekonomikai, par ko jāuztraucas valsts politikai veidojot pareizo līdzsvaru starp brīvo tirdzniecību un ierobežojumiem.
Tirdzniecības iespēju paplašināšanās nozīmē paaugstinātu risku konkrētajai uzņēmējdarbībai saistībā ar:
• visu valsti kopumā;
• nozari, kurā darbojas uzņēmums;
• konkrētā uzņēmuma darbību.
Saistībā ar tirgus riskiem ir nepieciešams veikt dažādus pasākumus risku samazināšanai, piemēram, nepārtraukti pētīt tirgu, sekot līdzi konkurentiem utt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants