-
Sienu zīmējumi senatnē un mūsdienās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 2 | |
1. | Uzraksti un zīmējumi uz klinšu, alu un ēku sienām no seniem laikiem līdz mūsdienām | 3 |
1.1. | Pirmatnējās mākslas rašanās | 5 |
1.2. | Zīmējumi uz alu sienām aizvēstures un senajos laikos | 5 |
1.3. | Petroglifi | 7 |
1.4. | Graffiti | 8 |
2. | Aptauju rezultāti | 17 |
3. | Secinājumi | 18 |
Secinājumi
Meklējot materiālus par alu zīmējumiem secināju, ka informācijas ir ļoti maz, un ja arī informācija ir, tad tā nav aizraujoša, līdz ar to secinu, ka jaunieši par to neko nezin un nespēj novērtēt to informāciju, ko mums atstājuši senči.
Pirmatnējās mākslas zīmējumos tika izmantotas dabīgās krāsas, kas bija blāvas un neizteiksmīgas.
Uzzināju ,ka petroglifi ir senie uzraksti uz klinšu sienām.
Pēc vecajiem gada skaitļu iegravējumiem klinšu sienās var noteikt klinšu kvalitāti.
Uzzināju, ka seno laiku graffiti vēsturē ir zīmējumi alās. Secinu, ka graffiti māksla ir cieši saistīta ar senajiem alu zīmējumiem.
Graffiti Latvijā ienāca 80.gadu nogalē. Graffiti mākslas attīstība Latvijā bija diezgan lēna.
Graffiti ir cieši saistīts ar mūzikas žanru hip-hop. Šā laika posma piekritēji tiek uzskatīti par huligāniem un apreibinošu vielu lietotājiem, kas uz šodienu lielākoties ir jau mīts.
Secinu, ka noteikti ir vajadzīga atļauta vieta graffiti zīmēšanai.
Ļoti interesanti ir 3D zīmējumi, kas izskatās ļoti dzīvi un īsti (piemēram uz sienas uzzīmēts tunelis).
Aptaujāju grafiti mākslas cienītājus un sapratu, ka šis mākslas veids ir ļoti dārgs, jo ir vajadzīgi daudz un dažādu krasu flakoni, kas nav lēti.
…
(Pētnieciskais darbs) 1.Uzraksti un zīmējumi uz klinšu, alu un ēku sienām no seniem laikiem līdz mūsdienām. 2.Petroglifi. 3.Graffiti. Ir ari prezentācija! Alu zīmējumi visvairāk tika konstatēti pieejamās vietās no 1.5 – 2 m augstumā. Tie sastopami gan uz alu griestiem, tā arī uz vertikālām sienam. Gadās, ka tie tiek atrasti arī grūti pieejamās vietās, izņēmuma kārtā, pat tādās vietās, kur mākslinieks, pilnīgi noteikti, nevarēja sasniegt bez citu palīdzības, vai arī tik zemu – zem alu tuneļiem, kur nav iespējams visu zīmējumu saredzēt uzreiz, kā tas tiek pieņemts mūsdienās. Informācija, kas ienāca ar aptuveni 20 gadu novēlošanos, nevarēja tikt objektīvi izprasta, un tas mēdza novest pie graffiti lokalizācijas un interpretācijas. Latvijā svarīgākais bija nevis sava pieņemtā vārda stilizēšana, kā tas ir klasiskajā graffiti mākslā ASV, bet gan t.s. graffiti sienu gleznojumi.