Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'FORD nozīme transporta mašīnbūves nozaru attīstībā', 1.
  • Referāts 'FORD nozīme transporta mašīnbūves nozaru attīstībā', 2.
  • Referāts 'FORD nozīme transporta mašīnbūves nozaru attīstībā', 3.
  • Referāts 'FORD nozīme transporta mašīnbūves nozaru attīstībā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Ford kompānijas vēsture aizsākās 1903 gada 16 jūnijā, kad amerikāņu inženieris autodidakts Henrijs Fords kopā ar 11 domubiedriem parakstīja vienošanos par sadarbību. Jaunā uzņēmuma sākuma kapitāls bija tikai nieka 28 000 $, kas salīdzinot ar mūsdienu kompānijas milijardu kapitālu liekas smieklīga nauda. Lai arī kompānijas pirmo gadu bilance nebija īpaši spoža un to piemeklēja arī finansiālas grūtības. Jau pēc dažiem gadiem to piemeklēja pirmie panākumi.

Pirmajos pastāvēšanas gados kompānija Ford, tāpat kā citi auto ražotāji tajā laikā, ražoja automobiļus tikai pēc pasūtījuma. Toreiz automobili būvēja burtiski kā māju. Sākumā mehāniķis un viņa brigāde meklēja un pasūtīja vajadzīgās detaļas, bet pēc tam sāka pakāpenisku automobiļa salikšanu sākot no šasijas un nesošā rāmja. Nedaudz vēlāk vienu automobili sāka likt kopā jau vairākas atsevišķas brigādes, kas paātrināja ražošanas procesu. Fordam patstāvīgi trūka kvalificētu strādnieku automobiļu ražošanai, ko sauc par „roku darbu”. Ražošanas līmenis kļuva zems, bet automobiļa cena joprojām netika pazemināta sakarā ar kvalificētu mehāniķu augstajam algām.
Lai sasniegtu savu mērķi un radītu tautas automobili, Henrijam Fordam bija nepieciešams paaugstināt uzņēmuma ražošanas efektivitāti. Detroitas rūpnīcā viņš mēģināja realizēt jaunu darba shēmu. Jauno automobiļu šasijas savienoja ar izturīgu trosi. Gar šo līniju lika stāties strādniekiem, kuri sāka nodarboties ar automobiļa salikšanu pēc etapa metodes. …

Atlants