Vērtējums:
Publicēts: 02.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Korporatīva sociālā atbildība kā praktisks biznesa instruments', 1.
  • Konspekts 'Korporatīva sociālā atbildība kā praktisks biznesa instruments', 2.
  • Konspekts 'Korporatīva sociālā atbildība kā praktisks biznesa instruments', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Ar ko atšķiras labdarība, ziedošana un KSA? Piemēram, „Hansabanka” portāla ziedo.lv redaktore Rūta Dimanta skaidro: ja uzņēmējs atbalsta kāda mākslinieka koncertturneju vai iedod naudu jauna autora grāmatas iznākšanai, tad to visdrīzāk var dēvēt par spontānu labdarību, kas atkarīga tikai no ziedotāja vēlmes, gaumes un garastāvokļa. Taču ja līdzekļi (arī nenaudas) mērķtiecīgi, ņemot vērā arī uzņēmuma intereses, tiek novirzīti sabiedrībai vajadzīgu programmu izstrādei un realizēšanai, tā jau ir KSA programma. Šādās programmās ir ieinteresēta arī valsts, un tad iespējams saņemt arī nodokļu atvieglojumus.
Piemēri:
1. Uzņēmums „Čili Pica” atbalsta tieši bērniem un pusaudžiem domātu labdarības programmu ,,Ieguldījums jauniešos - ieguldījums mūsu visu nākotnē”, jo ČP strādā galvenokārt jaunieši, un arī apmeklētāji pārsvarā esot gados jauni cilvēki. Lai piesaistītu un noturētu šo mērķgrupu , kompānija izveidojusi trīs speciālus KSA projektus. Pirmais no tiem ir ilgtermiņa sadarbība ar organizāciju „Papardes zieds”, otrs - krustvecāku rūpes par bērnunamu „Saules bērni”, trešais – Rīgas pilsētas bezmaksas slidotavas atbalstīšana. Lieki teikt, ka arī sabiedrība no šiem labajiem darbiem ir tikai ieguvēja- kaut vai pēdējā gadījumā, kad mazie slidotāji ( neatkarīgi no vecāku naudas maciņa biezuma) savu brīvo laiku var pavadīt interesanti un mērķtiecīgi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants