Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.03.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ', 1.
  • Konspekts 'Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ', 2.
  • Konspekts 'Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ', 3.
  • Konspekts 'Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ', 4.
  • Konspekts 'Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ', 5.
  • Konspekts 'Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ', 6.
  • Konspekts 'Starptautiskā kuģu un ostu aizsardzības kodeksa ieviešana uz Latvijas kuģiem un ', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Apzinoties kuģniecības lielo nozīmi valstu ekonomiskajā un politiskajā darbībā, speciālisti un visa sabiedrība pirmajā vietā šajā darbības sfērā nolikusi cilvēka dzīvības un veselības aizsardzību uz jūras. Šī prioritāte ir juridiski apstiprināta 1974. gadā pieņemtajā SOLAS Starptautiskajā konvencijā par cilvēka dzīvības aizsardzību uz jūras.
Mūsdienu sabiedrībai attīstoties, diemžēl, ir parādījies tāds draudīgs faktors kā terorisms. Pēc 2001. gada 11. septembra teroristiskajiem uzbrukumiem ASV, IMO Jūras drošības komisija izstrādāja jaunus noteikumus, kas ietverti augstāk minētās konvencijas 2002. gada 12. decembrī Londonā pieņemtajos grozījumos, kas izvirza jaunus noteikumus:
Paātrināti ieviest automātiskās identifikācijas sistēmas,
Apstiprināt jaunus noteikumus SOLAS 74 XI-1 nodaļā par kuģa identifikācijas numura marķēšanu un kuģa vēstures pierakstiem,
Ieviest sadarbību tehniskā ziņā, darba organizācijā un muitas sfērā,
Aizsardzības sistēmā iekļaut arī ostas iekārtas; pagaidām aizsardzības sistēmā ir mijiedarbība starp kugi un ostas iekārtu; jautājumi par ostas teritorijas atsevišķu aizsardzību tiks risināti turpmāk.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants