Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Programma "Soli pa solim" (metodiskā darba vadība)', 1.
  • Referāts 'Programma "Soli pa solim" (metodiskā darba vadība)', 2.
  • Referāts 'Programma "Soli pa solim" (metodiskā darba vadība)', 3.
  • Referāts 'Programma "Soli pa solim" (metodiskā darba vadība)', 4.
  • Referāts 'Programma "Soli pa solim" (metodiskā darba vadība)', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Konsultācijā pastāstīšu par programmu „Soli pa solim”. Kad pagāšgad praksē biju grupiņā, kurā strādāja pēc šīs metodikas, man tas likās interesanti un patika šī pieeja, tādēļ gribēju vairāk par to painteresēties un sameklēt papildus informāciju.
Pasaulē šo programmu aizsāka 1994.gadā ar Atvērtās sabiedrības institūta atbalstu. Latvijā šo programmu ieviesa ar Sorosa fonda atbalstu no 1997. – 2001.gadam. Programmas pamatā ir metodika kā strādāt ar bērniem no dzimšanas līdz 10 gadu vecumam. „Šīs programmas veidotāji tic, ka pat pavisam mazi bērni, pieaugušo atbalstīti, var prasmīgi izdarīt izvēli, saprast savas darbības sekas un cienīt savu biedru atšķirīgos uzskatus. Vērojot bērnu attīstību, izzinot viņu intereses, mācību stilu, sadarbojoties ar katru atsevišķi un visiem kopā, skolotājs kļūst par bērnu darba organizētāju un atbalstītāju.” (2.) „Bērncentrētai programmai” ir raksturīga individuāla pieeja bērnam, ņemot vērā viņa intereses, vajadzības un attīstības tempu, kā arī tā nodrošina bērna darbības izvēli – ir dažādi aktivitātes centri. Katrā aktivitātes centrā ir metodiskie materiāli, kas rosina pētniecisko darbību, attīsta bērna spējas un prasmes. Liels uzsvars ģimenes līdzdalībai, kā arī pedagogu tālākizglītībai.(4.) Jāpiemin, ka skolotājām jābūt radošām un spējīgām nodrošināt mainīgu materiālo bāzi, arī attiecībā uz katru aktivitātes centru atbilstoši tēmai, uzdevumiem. …

Atlants