Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Vecumposmu psihisko procesu raksturojums', 1.
  • Konspekts 'Vecumposmu psihisko procesu raksturojums', 2.
  • Konspekts 'Vecumposmu psihisko procesu raksturojums', 3.
  • Konspekts 'Vecumposmu psihisko procesu raksturojums', 4.
  • Konspekts 'Vecumposmu psihisko procesu raksturojums', 5.
  • Konspekts 'Vecumposmu psihisko procesu raksturojums', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Uzmanība
Uzmanību piesaista kustīgais,melbaltā kontrasti, dažādu skaņu atšķirīga modalitāte un tonalitāte, piemērma, kliegšana klusumā vai mūzikas skaņas.
Ja bērnam ilgāk kaut ko demonstrēs, viņš vairs nereaģēs uz to, bet, tiklīdz parādīs kaut ko jaunu, viņš atkal reaģēs.
Sāk veidoties pirmās valodas skaņas, dažos gadījumos viss neparastais sagādā interese un izsauc spilgtu uzmanību.
Tās nozīme saistita ar uztveres attīstību. Raksturīgi, ka bērnu uzmanību izraisa tikai pievilcīgie objekti, kurus pavada emocionāls pārdzīvojums. Uzmanību šajā vecumā reti kad izraisa iekšējie nosacījumi, tāpēc var apgalvot, ka uzmanība pirmskolas vecumā ir netieša. Taču veidojas pāreja no netiešās uz tiešo uzmanību.
Uzmanība pamazām kļūst tieša. Pirmajā klasē tā ir vairāk netīša – jāiedarbojās ar īpašiem līdzekļiem, lai piesaistītu un uzturētu bērna uzmanību. Tikai ap 10 gadiem parādās uzmanības noturīgums, pārslēgšanās un atkal koncentrēšanās, kad tā sāk līdzināties pieaugušo uzmanībai. Sastopamas dažas iepriekšējo gadu īpatnibas, nenoturīga uzmanība. Pieaugusi interese par pretējo dzimumu, veidojas savstarpējas simpātijas. Uzmanība atkarīga no darba apstākļiem.
Ideālu un dzīves vērtību meklējumu laiks. Sāk darboties saskaņā ar morālisko likumu.

Atlants