Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.09.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Administratīvo tiesību metodes', 1.
  • Eseja 'Administratīvo tiesību metodes', 2.
  • Eseja 'Administratīvo tiesību metodes', 3.
  • Eseja 'Administratīvo tiesību metodes', 4.
  • Eseja 'Administratīvo tiesību metodes', 5.
  • Eseja 'Administratīvo tiesību metodes', 6.
  • Eseja 'Administratīvo tiesību metodes', 7.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
  Administratīvo tiesību metodes    3
  Secinājumi    6
  Izmantotā literatūra    7
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS

Savā darbā es aplūkošu tēmu – administratīvo tiesību metodes. Pēc manām domām šī ir diezgan sarežģīta tēma, bet es mēģināšu par to nedaudz aprakstīt.


Administratīvo tiesību metodes.

Tiesību nozares ir norobežojamas no pārējām tiesībām arī pēc tiesību regulēšanas metodes.
Tiesību priekšmets nosaka kas un kādas attiecības tiek regulētas, bet administratīvo tiesību metode nosaka, kādā veidā tiek regulētas šīs tiesiskās attiecības.
Lai raksturotu administratīvo tiesību metodes, nepieciešamas uzskaitīt priekšnoteikumus.
Jebkuru sabiedrisko attiecību regulēšanas jomā ietilpst tāda vai citāda cilvēka darbība. Cilvēks ir sabiedriska būtne, dzīvo kopā ar citiem un sadarbojas savā starpā. Jebkura šāda darbība rada nepieciešamību par:
1.sadarbību,
2.saskaņotību,
3.sakārtotību,
4.organizētību.
Visai šai darbībai jābūt harmonizētai laikā un telpā. Tai jābūt pakļautai noteiktiem un nospraustiem mērķiem, balstoties uz vienotiem un vispārējiem noteikumiem. Kopējā darbība nosaka pārvaldes nepieciešamību. Pārvalde objektīvi un nenovēršami ir sabiedrības un sabiedrisko attiecību neatņemama esamība.1Pārvaldes attiecības vienmēr bija un būs, kamēr pastāvēs cilvēce un sabiedrība.2



Pārvaldes attiecības ,tāpat kā ģimenes un ekonomiskās attiecības, radās daudz agrāk nekā juridiskās normas un likumi.
Likumi un juridiskās normas ne tik daudz rada pārvaldes attiecības vai veic pārvaldi, cik tiek izmantotas, lai pārvaldes attiecības tiktu formalizētas, sakārtotas un aizsargātas
Pārvalde savā būtībā nosaka dominanti, kur vienas puses gribai ir noteicošā vara, spēks pār otras puses gribu un bieži vien vienas puses pakļautību otrai pusei.
Pārvaldes sistēmā subjekti nav līdzvērtīgi (varas ziņā) ,tie realizē un pilda dažādas sociālās lomas.
Šo pušu nelīdzvērtību administratīvajās tiesībās nenovērš un arī necenšas novērst. Pieņemot šo nelīdzvērtīgo kā objektīvo nenovēršamību, likumdevējs, reglamentējot izpildvaras organizāciju un darbību, juridiski un jau pašos pamatos ieliek to, ka puses nav līdzvērtīgas. Šī nelīdzvērtīgas objektīvā ielikšana ir tāpēc, lai veiktu valsts pārvaldi un radītu objektīvos noteikumus visiem. Nelīdzvērtīga nenozīmē, ka šai pusei ir pilnīga rīcības brīvība.
Valsts varas realizācijai ,kā publisko tiesību subjektam, ir pienākums veikt savu darbību atbilstoši likumam un ievērojot indivīda tiesības.
Administratīvo tiesību galvenās metodes tiek atklātas atbildot uz jautājumiem:
1.uz kādu juridisko faktu pamata rodas, nodibinās, mainās vai beidzās tiesiskās attiecības?1

Autora komentārsAtvērt
Atlants