Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurējošās vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 1.
  • Konspekts 'Konkurējošās vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 2.
  • Konspekts 'Konkurējošās vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 3.
  • Konspekts 'Konkurējošās vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 4.
  • Konspekts 'Konkurējošās vides veidošana tirgus ekonomikas apstākļos', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence - ekonomiskā (saimnieciskā) sāncensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas vai atrodas tādos apstākļos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. [1]
Uz konkurenci var raudzīties dažādi. No konkurences esamības vai pat otrādi – neesamības iegūst vai zaudē ne tikai uzņēmumi, bet arī patērētājs. Tādēļ noskaidrosim, kādi ir ieguvumi patērētājiem no konkurences:
1.Konkurences ietekmē patērētāji vislabāk spēj nodrošināt savas vajadzības, jo tirgū tiek piedāvāts iespējami plašs preču un pakalpojumu klāsts, kura cenu un kvalitatīvo īpašību attiecību kopums nodrošina vislabākās izvēles iespējas jebkuram patērētājam.
2.Konkurence arī veicina inovācijas, respektīvi, jaunu preču un pakalpojumu rašanos un piedāvājumu tirgū. [2]
To, ka konkurence ietekmē patērētājus mēs noskaidrojām. Noskaidrosim arī šī fakta apgriezto variantu, vai patērētājs var ietekmēt konkurenci.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants