Pieprasījuma izmaiņas izraisa jeb iespaido ārpuscenu faktori, piemēram, patērētāju ienākumi, aizvietojamās preces cena, kopā lietojamo preču cenas, patērētāja modes jeb gaumes izmaiņa, pircēju skaits, gaidāmās cenas izmaiņas, kā arī citas izmaiņas, kurās ietilpst klimatiskie apstākļi, vēlēšanas, nemieri utt. Tieši šādus faktorus, kas ietekmē pieprasījuma izmaiņas, min ārzemju ekonomisti Maikls Parkins un Robins Beids , un Kempbells Makkonnels un Stenlijs Brue . Viņu viedokļi šajā ziņā sakrīt, jo abi autoru pāri uzskaitīja tieši šādus ietekmējošos faktorus.
Pastāv arī piedāvājuma likums, kuram arī ir faktori, kas ietekmē izmaiņas tajā. Piedāvājuma likums atspoguļo preces cenas un tās piedāvātā daudzuma sakarības būtību. Ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet preces cena pieaug, tad tās piedāvātais daudzums arī palielinās. Un otrādāk. Galvenie ārpuscenas faktori, kas ietekmē piedāvājumu ir ražošanas faktoru cenu izmaiņas, kas ietekmē uzņēmuma izmaksas, tehnoloģija, nodokļi un muitas tarifi, subsīdijas, citu preču cenas, kredītu procentu likme, pārdevēju skaits, cenu izmaiņu prognozes, un, tāpat kā pieprasījuma izmaiņu faktoros, pastāv arī citas izmaiņas, kurās ietilpst klimatiskie apstākļi, vēlēšanas utt .
…
Pieprasījuma likums vairākos literatūras avotos ir definēts vienādi, kā piemēram, ekonomiste Veronika Bikse to raksturojusi tā - ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet kāda produkta cena pieaug, tad tā pieprasītais daudzums samazinās. Un otrādāk, ja citi nosacījumi paliek nemainīgi, bet kāda produkta cena samazinās, tad tā pieprasītais daudzums pieaug. Tātad tā ir sakarība, kad par zemāku cenu patērētāji grib un spēj nopirkt lielāku preces daudzumu, ja pārējie nosacījumi paliek nemainīgi. Tomēr ir arī citādāks pieprasījuma likuma skaidrojums, ko mums piedāvā ekonomikas profesors Georgs Libermanis. Viņš uzskata, ka pieprasījums ir pircēju – patērētāju un firmu – ekonomiskā uzvedība, kas vērsta uz preču iegādi atbilstoši viņu vēlmēm jeb izvēlei, kā arī maksātspējai noteiktā laika periodā .