-
Reklāmas un mediju auditorijas. Dažādu mediju auditorijas
Kā labākais avots ārvalstu un pašmāju ziņām, neraugoties uz globalizācijas ietekmi, ir televīzija. Tieši TV ziņām gandrīz visā pasaulē cilvēki uzticas visvairāk. Šo uzticamību visticamāk rada multimediju lietojums cilvēks, ne tiki var lasīt vai dzirdēt, bet arī redzēt un visi šie faktori kombinācijā rada lielisku ticamības momentu auditorijas acīs. Ziņām, kas tiek translētas „valsts” kanālos ir lielāka ticamība, jo, pēc idejas, ziņās nedrīkst translēt kaut ko safabricētu vai nepatiesu. Tas gan ir koks ar diviem galiem, jo valstīs, kur pastāv autoritārais režīms, arī Krievijā, kas pēc statūtiem skaitās demokrātiska, tomēr tiek cenzētas ziņas un ēterā laista informācija, kas ir vēlama, vai vismaz neitrāla pastāvošās varas interesēm. Tādā veidā radot nevis informētu sabiedrību, bet radot sabiedrību, kas ir ieslēgta informācijas vakuumā. TV ziņām uzticas vairāk kā avīzēs un internetā, jo savā pastāvēšanās vēsturē TV vakara ziņas ir ieņēmušas tādas kā prestižas pozīcijas un cilvēki labprāt paļaujas un tic informācijai, kas ir translēta TV.
Paradumi un vēlmes sabiedrībā mainās un sabiedrība lielākoties dod priekšroku izklaidējošiem raidījumiem, nekā ziņām. Šī tendence ir vērojama arī valstīs, kur līdz šim ir liels „informētas sabiedrības” īpatsvars. …
Tv ziņu žanrs savā ziņā cenšas nodrošināt un veidot ideālu auditorijas tipu – informētu cilvēku. Bet ko īsti nozīmē būt informētam pilsonim definēt nav nemaz tik viegli. Lielākoties cilvēki nepiekritīs viedoklim, ka vīrs, kurš zina, piemēram, visu sabiedriskā transporta kursēšanas grafiku ir labi informēts. Tomēr pēc esošās situācijas sabiedrībā aptuveni tā arī sanāk. Vairumā ir pieņemts cilvēku uzskatīt par labi informētu, ja viņš ir plaša mēroga jomās apgādāts ar īpašām detaļām par katru no tām. TV ziņas parasti piedāvā specifiskas detaļas, sākot ar ES līgumiem, līdz zemestrīcēm Haiti. Tā kā savā ziņā arī ziņas, pildot savu uzdevumu, padara skatītāju par informētu pilsoni. Ziņu skatīšanās ir sava veida mācīšanās, izglītošanās. Ziņu saturs palīdz radīt tādu kā rāmi cilvēku uztverei, priekšstatiem un viedoklim par globāla un lokāla mēroga notikumiem. Ziņām jābūt saprotamām, lai katrs skatītājs to varētu saprast un interpretēt. Bet par ziņu avotu var kalpot ne tikai TV, bet arī avīzes, radio, interneta ziņas. Galvenais priekšnoteikums informētai sabiedrībai ir adekvāti un uzticami masu mediji. Visiem masu medijiem svarīgi ir zināt savu auditoriju un tās vajadzības, jāzina precīzi, ko vēlas skatītāji, klausītāji, lasītāji. Auditorijas pieprasījums attiecībā uz kādu aktivitāti, atspoguļojas tās ieinteresētībā. Uz provizoriskajām vēlmēm arī tiek veidoti visi raidījumi, pārraides ziņas.